Zeszłoroczny zakup Fitbit przez Google może wkrótce zaowocować pierwszym urządzeniem zaprojektowanym właśnie przez firmę z Mountain View. Przyjrzyjmy się bliżej patentowi, który ukazuje opaskę do monitorowania aktywności użytkownika.
Opaska bez ekranu
Google opatentował właśnie projekt urządzenia do monitorowania naszej aktywności. Na stronie agencji certyfikującej US Patents and Trademarks Office (USTPO) odkryto patent, dzięki czemu możemy teraz przyjrzeć się planom Google.
Pierwsza opaska fitness od Google według projektu może różnić się od większości bandów dostępnych na rynku. Jej niezwykłość polega na tym, że nie posiada ona wyświetlacza. Nie oznacza to oczywiście, że będzie to jedyne tego typu rozwiązanie. Jednym z producentów, którzy mają w swoim portfolio podobne urządzenie, jest firma Amazon.
Według projektu użytkownik musiałby sprawdzać informacje, jakie zbiera o nim opaska w aplikacji w smartfonie. Nie byłoby więc możliwości szybkiego podejrzenia na nadgarstku np. liczby kroków czy godziny.
Design opaski
Jeśli chodzi o samo urządzenie, na grafikach możemy zobaczyć, jak może prezentować się jego design. Projekt opaski nie wyróżnia się niczym szczególnym, ale zauważono np. że Google może pozbawić użytkowników możliwości wymiany koloru banda, ponieważ wygląda na to, że urządzenie, które monitoruje nasze aktywności, przyczepione jest do samego paska. Sugeruje to również, że do ładowania otrzymamy ładowarkę magnetyczną. Z tyłu paska możemy też zauważyć charakterystyczne wypukłości.
Na ten moment, z racji tego, że jest to dopiero patent, nie znamy jeszcze specyfikacji technicznej urządzenia. W zasadzie nie wiemy nawet, czy Google zdecyduje się na wprowadzenie takiego projektu do produkcji.
Czy Waszym zdaniem produkcja takiego sprzętu ma sens, czy Google powinien skupić się na urządzeniach z wyświetlaczem?
Przeczytaj też:
Fitbit w rękach Google — transfer kosztował giganta aż 2,1 mld dolarów
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.