LG zamknęło dział mobilny. Masz smartfon LG i boisz się, że nie dostanie on żadnej aktualizacji lub zastanawiasz się, co teraz z gwarancją i serwisem? Czy aplikacje LG przestaną działać? LG Polska udostępniło komunikat, z którym musisz się zapoznać.
Rezygnacja LG z produkcji smartfonów może i nie była gromem z jasnego nieba, jednak aż ciężko uwierzyć, że producent z taką historią i doświadczeniem zamknął dział mobilny.
Szczególny niepokój mogą czuć osoby, które kupiły smartfon LG, zwłaszcza w ostatnim czasie. Co teraz będzie ze wsparciem, aktualizacjami, gwarancją, serwisem, aplikacjami LG? Czy producent zapomni o swoich dotychczasowych klientach? Nic z tych rzeczy.
Co teraz ze smartfonami LG?
Poniżej zamieszczam oficjalny komunikat LG Polska w tych sprawach (kliknij, żeby powiększyć):
Na swojej stronie internetowej LG Polska przygotowało też specjalny Q&A, odpowiadając na najważniejsze w tym momencie pytania klientów.
Skopiowałem je w całości, pogrubiając kluczowe informacje.
A. Jak długo smartfony LG będą dostępne w sprzedaży?
Q. Ilości, które nasi Partnerzy handlowi obecnie mają na stanie, będą dostępne do zakupu. Będziemy świadczyć usługi posprzedażowe klientom i nadal będziemy oferować aktualizacje systemu operacyjnego i oprogramowania zgodnie z odpowiednimi przepisami.
Q. Czy obsługa klienta będzie dostępna dla użytkowników telefonów LG po zamknięciu biznesu mobile?
A. Tak, będziemy świadczyć usługi posprzedażowe i usługi naprawy zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, nawet po zamknięciu działalności w sektorze smartfonów.
Q. Do kiedy będą dostępne części do naprawy? Czy konsumenci nadal będą mogli kupować akcesoria do telefonów komórkowych, takie jak ładowarki, baterie i słuchawki?
A. Przygotowujemy odpowiednią ilość części serwisowych, w celu zapobieżenia potencjalnym niedogodnościom. Użytkownicy mogą kupować akcesoria do telefonów komórkowych LG (bateria, ładowarka, kabel zasilający, zestawy słuchawkowe itp.) za pośrednictwem istniejących kanałów sprzedaży, zgodnie z okresem żywotności istniejących produktów. Jednak w przypadku akcesoriów innych firm (etui, folia ochronna itp.) dostawa może być ograniczona w zależności od stanu zapasów danego dostawcy.
Q. Czy aktualizacje systemu operacyjnego będą nadal dostępne po zamknięciu przez LG Electronics swojej aktywności w branży mobilnej?
A. Aktualizacje systemu operacyjnego będą oferowane dla wybranych modeli. Aktualizacja systemu operacyjnego Android 11 jest obecnie w toku dla wybranych modeli, a aktualizacja systemu operacyjnego Android 12 zostanie wdrożona na podstawie tych samych kryteriów i procesu. Należy jednak pamiętać, że plany uaktualnień systemu operacyjnego mogą ulec zmianie z powodu harmonogramu dystrybucji systemu operacyjnego Google lub innych czynników, takich jak wydajność i stabilność produktu.
Q. Czy aktualizacje oprogramowania będą dostarczane po zamknięciu biznesu mobilnego?
A. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić aktualizacje i zapobiec ewentualnym niedogodnościom dla naszych klientów.
Q. Jak długo aplikacje i usługi LG będą dostępne po zamknięciu biznesu mobilnego?
A. Niektóre aplikacje i usługi zostaną zamknięte po zakończeniu mobilnej działalności biznesowej. Jednak dla komfortu naszych klientów większość aplikacji i usług będzie nadal dostępna i aktualizowana zgodnie z obowiązującymi zasadami, nawet po zamknięciu biznesu mobilnego LG. Wszelkie zmiany dotyczące aplikacji i dostępności usług, w tym istotne informacje, będą ogłaszane z wyprzedzeniem.
Poniżej znajduje się lista aplikacji i usług, które nie będą już dostępne po zamknięciu biznesu mobilnego:
– Qlens
– Narzędzie PC dla produktów wydanych przed 2019: PC Suite / LG Mirror Drive
Q. Czy aplikacje / usługi LG nie będą dostępne dla klientów po okresie utrzymania?
A. Proszę zrozumieć, że po zakończeniu okresu utrzymania, usługi oparte na serwerze i koncie nie będą dostępne.
Przykład : QlensDalsze korzystanie z podstawowych funkcji w innych aplikacjach i usługach będzie możliwe.
Przykład : PC Suite / LG Mirror Drive
Q. Czy aktualizacje będą dostarczane w przypadku problemów z aplikacjami mobilnymi LG lub w przypadku aktualizacji aplikacji innych dostawców?
A. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić aktualizacje nie tylko aplikacji LG, ale także aplikacji partnerów biznesowych, poprzez stałą współpracę z nimi.
Q. Jakie są plany firmy LG Electronics w odniesieniu do aplikacji LG ThinQ, która monitoruje i steruje innymi urządzeniami gospodarstwa domowego?
A. Aplikacja LG ThinQ jest dostępna na wszystkie smartfony, nie tylko na smartfony LG. Aplikacja będzie nadal dostępna do pobrania zarówno w Google Play, jak i w App Store, dzięki czemu klienci będą mogli nadal wygodnie korzystać z ekosystemu LG ThinQ.
Q. Czy jest możliwe przesyłanie danych przechowywanych w LG Health i LG Memo do innych aplikacji zdrowotnych / notatek?
A. Użytkownicy mogą przesyłać swoje dane z LG Q Memo do innych aplikacji do obsługi notatek, korzystając z opcji udostępniania notatek.Przenieś dane notatki: Udostępnianie> Tekst i obraz> Wybierz inną aplikację do notatek – gdy plik notatka jest wyświetlana na ekranie.
Jeśli chodzi o LG Health, należy pamiętać, że nie jest dostępna migracja danych użytkownika do innych analogicznych aplikacji.
Q. Czy wszystkie urządzenia mobilne LG Electronics nie będą dostępne?
A. Słuchawki LG TONE Free i głośniki bezprzewodowe Bluetooth będą nadal rozwijane i sprzedawane, a istniejące smartfony i tablety będą dostępne do wyczerpania zapasów u Partnerów handlowych. Ponadto nadal będą oferowane usługi posprzedażowe i aktualizacje systemu operacyjnego.
Q. Czy dane osobowe klientów zostaną należycie usunięte po zaprzestaniu świadczenia usług mobilnych LG Electronics?
A. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z warunkami i polityką prywatności każdej stosownej usługi i zostaną bezpiecznie zniszczone pod koniec okresu przechowywania.
Polecamy:
Nic smutniejszego dziś nie usłyszę: LG OFICJALNIE zamyka dział smartfonów!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.