Statystyki opublikowane przez AnTuTu zdradzają, jaki powinien być Wasz ulubiony smartfon. Biorąc pod uwagę wielkość i rozdzielczość ekranu, dodając do tego RAM i wersję Androida wyłoniliśmy teoretycznego zwycięzcę.
AnTuTu opublikowało raport obejmujący najpopularniejsze specyfikacje naszych telefonów. Jak co kwartał bawimy się więc w stworzenie statystycznie najpopularniejszego telefonu na rynku. Kto wygrał tym razem?
Statystycznie – według AnTuTu – największą popularnością cieszą się smartfony z dużymi, ale nie bardzo dużymi ekranami. Mówimy tu o przekątnej od 6.5 do 6.7 cala. Przy cienkich ramkach to nadal telefony, które da się obsłużyć przy pomocy tylko jednej dłoni. W kwestii rozdzielczości nic się nie zmienia – FullHD to standard.
Możemy więc przyjąć, że najpopularniejszy ekran w smartfonie ma teraz przekątną 6.5 cala i rozdzielczość 1080 na 2400 pikseli.
Choć MediaTek zyskuje na popularności, bo w średniej półce cenowej oferuje bardzo udane układy w coraz niższych cenach, to Qualcomm pozostaje hegemonem, zajmując dla siebie prawie 60 procent rynku. Jeśli chodzi o pamięć operacyjną, to mówimy 0 6 GB RAM jako standardzie, a 8 GB powoli zbliża się do jego wyniku.
W kontekście procesora szukamy więc modelu z układem Qualcomma i 6 GB RAM.
Dystrybucja wersji Androida prezentuje się następująco: Android 10 traci, ale nadal jest liderem popularności, a użytkownicy powoli skłaniają się w stronę Androida 11. Na rynku obserwujemy też solidny wzrost tempa aktualizacji do nowych wersji systemu.
Nasz statystyczny smartfon powinien więc pracować na Androidzie 10. To jaki powinien być najpopularniejszy telefon na świecie?
Okazuje się, że wszystkie te założenia spełnia OnePlus Nord N10 5G. Faktycznie – ten smartfon cieszy się wielką popularnością w USA, choć w Polsce za takie same pieniądze można kupić zdecydowanie bardziej kompletne urządzenia. Więcej na ten temat przeczytasz w poniższym tekście:
U nas ich cena i specyfikacja bawi, a w USA to hity sprzedaży. Tak się kończy brak Huawei i Xiaomi
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.