>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Kampania, która mrozi krew w żyłach – zobacz, co wiedzą o Tobie Facebook i Instagram

Czy wiesz, jakie informacje ma o Tobie Facebook? Wielu nie jest świadomych tego, dlaczego nasze reklamy są aż tak precyzyjnie dobrane pod nas. Nowa kampania Signala wyjaśnia, jak wiele wiedzą o nas zarówno Instagram, jak i Facebook.

Signal zyskał ostatnio sporo na popularności, a to wszystko dzięki nowej polityce WhatsApp’a. Zielony komunikator nakazuje bowiem użytkownikom zaakceptowanie nowych zasad, które oznaczają przekazywanie informacji o nas Facebookowi.

Niezadowoleni posiadacze WhatsApp’a zaczęli szukać alternatyw – tak właśnie Signal, który nie zbiera żadnych informacji o użytkownikach, zyskał wielu nowych fanów.

Signal postanowił jednak nie poprzestawać jedynie na przygarnięciu użytkowników od WhatsApp’a – platforma rozpoczęła właśnie nową, wyjątkową kampanię reklamową.

Tyle wie o Tobie Facebook

Nowe reklamy Signala trafiły na Facebooka i Instagrama – ich zadaniem jest uświadomienie użytkowników o tym, jak wiele informacji zbiera o nich Facebook. Reklamy targetowane są do konkretnych odbiorców – to plansza, która informuje użytkownika o tym, dlaczego widzi on tę reklamę. Oto przykład:

Widzisz tę reklamę, ponieważ jesteś baristą, a także singlem. Ta reklama wykorzystuje twoją lokalizację i pokazuje, że jesteś w Clinton Hill. Jesteś też weganinem lub masz uczulenie na laktozę – w ostatnim czasie bardzo polubiłeś też jogę.

W ten sposób Signal pokazuje, co wie o nas Facebook. To zarówno nasz wiek, zawód, lokalizacja jak i nasze hobby. Poniżej możesz zobaczyć więcej przykładów:

Natychmiastowy ban

Choć wielu użytkowników jest świadomych tego, co wie o nas Facebook, dla innych to z pewnością spory szok. Nic więc dziwnego, że Facebookowi takie działanie Signala zdecydowanie nie przypadło do gustu.

Kampania reklamowa komunikatora została błyskawicznie zbanowana, jednak do tej pory zrobiło się o niej naprawdę głośno. Trzeba przyznać, że Signal zwrócił uwagę na problem naszej prywatności w sieci w niezwykle przemyślany sposób – to z pewnością przysporzyć mu może jeszcze większej popularności.

Moment, w którym Signal zdecydował się na taką kampanię, nie jest przypadkowy. Jesteśmy bowiem w samym środku sporu między Facebookiem a Apple. Gigant z Cupertino od teraz wymusza bowiem na deweloperach uzyskanie zgody od użytkowników na pobieranie szczegółowych informacji o naszej aktywności w sieci.

Mark Zuckerberg odpowiada na to zagranie, poniekąd próbując nastraszyć użytkowników Facebooka. O tym, jakie podjął kroki, przeczytasz w poniższym artykule:

https://www.gsmmaniak.pl/1224622/facebook-instagram-apple-prywatnosc/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025
  • Promocje

Zeszłoroczny hit FPP tak tani jeszcze nie był. Przy zakupie zaoszczędzisz 100 zł!

Zeszłoroczny hit FPP do kupienia w super cenie – już teraz mogę Wam zdradzić, że…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Najpotężniejszy smartfon roku teraz w jeszcze lepszej wersji. 7050 mAh to dopiero początek

Jeden z najbardziej wypasionych telefonów 2025 roku dopiero zadebiutował, a już doczekał się edycji specjalnej.…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung

Samsung i PKO BP łączą siły. Będą nowości dla Polaków

Samsung rozpoczyna współpracę z PKO Bankiem Polskim. To dobra wiadomość zarówno dla klientów polskiego banku,…

22 lutego 2025