Czy wiesz, jakie informacje ma o Tobie Facebook? Wielu nie jest świadomych tego, dlaczego nasze reklamy są aż tak precyzyjnie dobrane pod nas. Nowa kampania Signala wyjaśnia, jak wiele wiedzą o nas zarówno Instagram, jak i Facebook.
Signal zyskał ostatnio sporo na popularności, a to wszystko dzięki nowej polityce WhatsApp’a. Zielony komunikator nakazuje bowiem użytkownikom zaakceptowanie nowych zasad, które oznaczają przekazywanie informacji o nas Facebookowi.
Niezadowoleni posiadacze WhatsApp’a zaczęli szukać alternatyw – tak właśnie Signal, który nie zbiera żadnych informacji o użytkownikach, zyskał wielu nowych fanów.
Signal postanowił jednak nie poprzestawać jedynie na przygarnięciu użytkowników od WhatsApp’a – platforma rozpoczęła właśnie nową, wyjątkową kampanię reklamową.
Nowe reklamy Signala trafiły na Facebooka i Instagrama – ich zadaniem jest uświadomienie użytkowników o tym, jak wiele informacji zbiera o nich Facebook. Reklamy targetowane są do konkretnych odbiorców – to plansza, która informuje użytkownika o tym, dlaczego widzi on tę reklamę. Oto przykład:
Widzisz tę reklamę, ponieważ jesteś baristą, a także singlem. Ta reklama wykorzystuje twoją lokalizację i pokazuje, że jesteś w Clinton Hill. Jesteś też weganinem lub masz uczulenie na laktozę – w ostatnim czasie bardzo polubiłeś też jogę.
W ten sposób Signal pokazuje, co wie o nas Facebook. To zarówno nasz wiek, zawód, lokalizacja jak i nasze hobby. Poniżej możesz zobaczyć więcej przykładów:
Choć wielu użytkowników jest świadomych tego, co wie o nas Facebook, dla innych to z pewnością spory szok. Nic więc dziwnego, że Facebookowi takie działanie Signala zdecydowanie nie przypadło do gustu.
Kampania reklamowa komunikatora została błyskawicznie zbanowana, jednak do tej pory zrobiło się o niej naprawdę głośno. Trzeba przyznać, że Signal zwrócił uwagę na problem naszej prywatności w sieci w niezwykle przemyślany sposób – to z pewnością przysporzyć mu może jeszcze większej popularności.
Moment, w którym Signal zdecydował się na taką kampanię, nie jest przypadkowy. Jesteśmy bowiem w samym środku sporu między Facebookiem a Apple. Gigant z Cupertino od teraz wymusza bowiem na deweloperach uzyskanie zgody od użytkowników na pobieranie szczegółowych informacji o naszej aktywności w sieci.
Mark Zuckerberg odpowiada na to zagranie, poniekąd próbując nastraszyć użytkowników Facebooka. O tym, jakie podjął kroki, przeczytasz w poniższym artykule:
https://www.gsmmaniak.pl/1224622/facebook-instagram-apple-prywatnosc/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…
Zeszłoroczny hit FPP do kupienia w super cenie – już teraz mogę Wam zdradzić, że…
Jeden z najbardziej wypasionych telefonów 2025 roku dopiero zadebiutował, a już doczekał się edycji specjalnej.…
Samsung rozpoczyna współpracę z PKO Bankiem Polskim. To dobra wiadomość zarówno dla klientów polskiego banku,…