W Polsce już dziś za zakupy zapłacimy w Messenger. Tpay i KODA udostępniają w naszym kraju możliwość płatności BLIKIEM przy wykorzystaniu komunikatorów – na początek właśnie tego Facebookowego.
W ostatnich latach BLIK bez wątpienia zawojował polski rynek płatności mobilnych. Nic dziwnego – to rozwiązanie niezwykle wygodne, które pozwala użytkownikom znacznie skrócić czas wykonywania transakcji.
Choć już w tej chwili korzystanie z BLIKA skraca czas wykonywania płatności do minimum, to serwis nie przestaje się rozwijać, tak by zaoferować jeszcze prostszy system.
Messenger będzie też sklepem
Nowością, którą właśnie wprowadza system, jest płatność BLIKIEM w…Messengerze. W kolejce ustawia się też WhatsApp, który ostatnio wśród internautów nieźle sobie nagrabił.
Nowy system płatności wdrożony został przez Tpay i KODA, (dostawców systemu do automatyzacji komunikacji). Kodem Blik zapłacimy rozmawiając z chatbotem wybranego przez nas sklepu.
Za pomysłem Tpay stoi wzrost popularności komunikacji właśnie poprzez korzystanie z internetowych komunikatorów. Skoro spędzamy tam tyle czasu, to równie dobrze w szybki sposób możemy tam zrobić również zakupy.
Jak miałyby wyglądać takie Facebookowe zakupy? Podczas rozmowy z botem użytkownik będzie miał szansę zapoznać się z ofertą danego sklepu. Dzięki nowemu rozwiązaniu klient nie będzie musiał przenosić się na stronę internetową marki, a transakcji dokona właśnie w Messengerze.
Firmy #Tpay i #KODA jako pierwsze w Polsce wdrożyły nowe rozwiązanie do płatności w #ecommerce. Umożliwia ono zakupy bezpośrednio w komunikatorze. Płatności są realizowane za pomocą #BLIKA. Więcej ntt. przeczytacie w tekście @k_wysota w @puls_biznesu. https://t.co/QVFba847B2
— BLIK (@BLIKmobile) May 24, 2021
W chwili płatności internauta zapłaci Blikiem – to znacznie szybsze i według użytkowników bezpieczniejsze rozwiązanie, niż podawanie numeru karty.
Pierwszym sklepem, który oferuje w Polsce nową usługę jest Myszojeleń. Na fanpage’u sklepu już możemy sfinalizować transakcję poprzez Messengera.
Poza rozszerzeniem płatności BLIKIEM na inne komunikatory, planowane jest również wprowadzenie funkcji zakupów głosowych. Dzięki temu mielibyśmy poczuć się jak w prawdziwym sklepie stacjonarnym.
Docelowo myślimy nie tylko o klasycznych zakupach w sieci, ale o wszystkich transakcjach możliwych do zrealizowania z wykorzystaniem BLIK – przekazaniu darowizny na szczytny cel czy zapłacie za rachunek telefoniczny
– mówi Mateusz Wachowski, Key Account Manager Tpay.
Przeczytaj też
Dbasz o prywatność w sieci? Koniecznie włącz nowe ustawienia Google!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.