T-Mobile Polska czekają w tym roku nieprzewidziane wydatki – firma zapłaci 15 milionów złotych kary za działanie na szkodę klienta. Sprawdź, za jakie praktyki magentowy operator musi słono zapłacić.
T-Mobile w tarapatach
T-Mobile Polska spotkały dotkliwe konsekwencje nieuczciwych działań – operator musi bowiem zapłacić aż 15 milionów złotych kary. Dotyczy ona uruchamiania przez T-Mobile dodatkowo płatnych usług, na co klienci nie wyrazili zgody.
Firmę pozwał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co prawda operator próbował się bronić, jednak apelacja firmy na nic się nie zdała i została oddalona, a ostateczny wyrok zasądził Warszawski Sąd Apelacyjny.
Sąd Apelacyjny oddalił apelację @TMobilePolska, którą firma złożyła od wyroku SOKiK w sprawie decyzji Prezesa #UOKiK. Operatora ukarano w niej 15 mln zł za uruchamianie klientom dodatkowo płatnych usług, na które nie wyrazili wyraźnej zgody.
— UOKiK (@UOKiKgovPL) June 22, 2021
O jakie usługi dokładnie chodzi? Już w 2016 roku UOKiK zauważył, że T-Mobile niekoniecznie gra czysto. Takie usługi jak Granie na czekanie, Szafa Gra czy Prenumerata operator początkowo aktywował niczego nieświadomym użytkownikom za darmo.
Po pewnym czasie jednak darmowy okres próbny dobiegał końca, a klienci, którzy nie zrezygnowali z usługi, musieli płacić za nią, mimo że sami jej nie zamawiali i nie wyrazili na nią wyraźnej zgody. Według UOKiK takie praktyki to jawne naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Choć T-Mobile Polska przestał naliczać opłaty już kilka lat temu, to mimo wszystko Sąd zadecydował, że za dotychczasowe występki należy się operatorowi surowa kara – 15 milionów złotych to nawet dla tak dużej sieci dość bolesna strata. Mam nadzieję, że wyrok ten przyczyni się do zmniejszenia skali nadużyć operatorów w naszym kraju.
Przeczytaj również
No i to jest wygoda: przymierz Galaxy Watch 3 bez wychodzenia z domu!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.