W opublikowanym raporcie najdroższych marek na świecie, w TOP 10 znalazło się miejsce tylko dla jednego operatora komórkowego z Europy. Zdaniem Millward Brown, tym operatorem jest Vodafone z siedzibą w Wlk. Brytanii, który zajął 9 miejsce. W czołówce zestawienia znalazło się też miejsce dla China Mobile.
Pomimo całego kryzysu, ogólna wartość TOP 100 światowych marek wyniosła w badaniach z 2009 roku o 1,7% więcej niż w raporcie z 2008 roku. Pierwszą trójkę nie trudno odgadnąć – króluje Google (warte przeszło 100 mld dolarów, wzrost o 16%), które wyprzedza Microsoft i Coca-Colę.
Ogólnie w setce znajduje się sporo marek powiązanych z branżami IT, telekomunikacją, czy GSM, które są niezwykle innowacyjne. Oczywiście, były i takie marki, które z pierwszej „setki” wypadły. Chodzi przede wszystkim o Forda.
TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie kształtuje się następująco:
#1 Google
#2 Microsoft
#3 Coca-Cola
#4 IBM
#5 McDonald’s
#6 Apple
#7 China Mobile
#8 General Electric
#9 Vodafone
#10 Marlboro
Warto także zauważyć, iż operatorzy komórkowi odznaczają się zdaniem Millward Brown największym procentowym wzrostem wartości – rzędu 29%. Największe spadki zaś notują w dorocznych raportach branże ubezpieczeń i motoryzacji.
Polecam wszystkim fascynujący raport Millward Brown, do pobrania w pliku PDF z tego linku: Brandz TOP 100 2009 report.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…