Huawei sprzedało Honor, aby submarka mogła działać niezależnie, a co za tym idzie nie być uzależnionym od restrykcji USA. Taki stan rzeczy nie podoba się politykom w USA – jaki los czeka producenta?
Huawei zmaga się z restrykcjami nałożonymi na producenta przez rząd USA już od ponad dwóch lat. Ten czas nie był dla marki łatwy, Huawei robi jednak wszystko, aby przetrwać z jak najmniejszymi stratami. Firma wydała już autorski system operacyjny HarmonyOS, a także… sprzedała swoją submarkę Honor.
Chiński producent zdecydował się na taką transakcję, aby chronić Honora przed sankcjami USA, tj. między innymi brakiem dostępu do Usług Google i zakazem współpracy z amerykańskimi markami.
Sprzedaż submarki Huawei okazała się być dla Honora świetną decyzją – firma odżyła, a na rynek zaczynają trafiać smartfony Usługami Google. Taki obrót spraw bardzo nie podoba się części amerykańskich polityków.
Honor pod lupą Republikanów
Czternastu Republikanów zgłasza więc swój sprzeciw – według nich chińska marka Honor nie jest bezpieczna i wciąż może stanowić zagrożenie dla Stanów Zjednoczonych.
Te same obawy dotyczące eksportu technologii do Honor, gdy był on częścią Huawei, powinny obowiązywać w ramach obecnej struktury własnościowej wspieranej przez państwo
– czytamy w liście Republikanów.
Dobra wiadomość dla Honora jest jednak taka, że Departament Handlu odrzucił żądania polityków. Według nich obecnie nie ma podstaw do zmian na Liście Podmiotów – to właśnie na nią trafiają banowane przez USA firmy.
Departament zaznaczył jednak, że „nieustannie trwa przegląd dostępnych informacji dotyczących zagranicznych firm w celu zidentyfikowania potencjalnych kandydatów do Listy Podmiotów”.
Na ten moment więc Honor jest w Stanach bezpieczny, choć tak naprawdę nikt nie ma pewności, jak długo utrzyma się taki stan rzeczy. Honor wykorzystuje więc swój dobry czas i już w najbliższych dniach przedstawi sporo nowych urządzeń, w tym Honor Magic 3:
Honor Magic 3 to flagowiec na złoty medal – ma coś, o co nie dba Xiaomi
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.