W środę, 11 sierpnia doczekaliśmy się oficjalnego debiutu wyczekiwanego Galaxy Watch 4, wyposażonego w usługi od Google. To wiekopomna chwila, albowiem oznacza to, że w Polsce wreszcie zapłacimy w sklepie za zakupy zegarkiem Samsunga! Ale czy na pewno?
Premiera Galaxy Watch 4 nie bez wpadek
Samsung Galaxy Watch 4 zadebiutował napakowany rewelacyjnymi podzespołami, a także pracując na systemie WearOS od Google z nakładą One UI Watch 3 od producenta. Na pokładzie znajdziemy więc wszystkie najważniejsze usługi od Google. Chodzi o takie aplikacje jak Google Maps, Google Pay, Sklep Play, YouTube Music czy Asystent Google.
Pierwsze doniesienia od posiadaczy zegarków sugerują jednak, że usługi Google na Galaxy Watch 4 wcale nie działają tak, jak powinny. Pierwszym problemem, jaki napotkali właściciele smartwatcha jest brak Asystenta Google. Na pokładzie za to znaleźć możemy jedynie Bixby, czyli znanego nam już dobrze asystenta stworzonego przez Samsunga.
To jednak nie koniec złych wiadomości – okazuje się bowiem, że na ten moment Galaxy Watch 4 nie obsługuje płatności Google Pay! Co prawda aplikację Pay bez problemu pobierzemy ze sklepu, to jednak problem pojawia się już przy próbie jej konfiguracji.
Co na to wszystko koreański producent? Jak podaje 9to5google, Samsung zapewnia, że „ściśle współpracuje z Google, aby wprowadzić aplikacje giganta technologicznego do Galaxy Watch 4”.
Najprawdopodobniej problemy z Google Pay i Asystentem są więc jedynie przejściowe. Ci, którzy już czekają na swoje nowe zegarki lub planują zakup nowego sprzętu od Samsunga, nie powinni więc się raczej tym niepokoić. Mamy jednak nadzieję, że producent nie każe nam długo czekać na stosowną aktualizację.
Przeczytaj również
Mocny trzyletni flagowiec dziś nareszcie z wyczekanym Androidem 11!
Ceny Samsung Galaxy Watch 4
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.