Seria Xiaomi Mi przechodzi do historii. Xiaomi postanowiło zrezygnować z marki Mi. Teraz na rynku będą pojawiały się smartfony Xiaomi, Redmi, POCO i Black Shark. To kolejny krok, który ma podkreślić niezależność każdej marki. Mamy oficjalne oświadczenie Xiaomi.
Jakieś dwa lata temu Xiaomi zmieniło swoją strategię produktową. Seria smartfonów Redmi stała się osobną marką, przynajmniej teoretycznie. W praktyce Xiaomi i Redmi współpracują ze sobą tak mocno, że trudno zauważyć ich rozwód.
Trochę inaczej jest z POCO, które oficjalnie odłączyło się od Xiaomi na początku zeszłego roku. Oczywiście POCO ciągle korzysta z rozwiązań przygotowanych przez spółkę-matkę, a w takich krajach jak Polska ciągle mają wspólnych dystrybutorów.
Tak naprawdę jedyną marką, która naprawdę stara uniezależnić się od POCO jest Black Shark. Między nami ManiaKami powiem, że nasi partnerzy z Chin wręcz nalegają, by nie łączyć już Xiaomi z Black Shark. Do tego mają inną dystrybucję, co widać choćby po dostępności Black Shark 4 w Polsce.
Dlaczego o tym wszystkim przypominam? Bo Xiaomi właśnie zdecydowało się na kolejny krok w reorganizacji swojego portfolio.
Xiaomi Mi znika z rynku. Zostaje tylko Xiaomi
Smartfony z serii Mi od Xiaomi są z nami już od 10 lat. Teraz nadszedł jej kres. Xiaomi zdecydowało się na usunięcie dopisku Mi w swoich nowych smartfonach, które prezentowane będą poza rodzinami Redmi czy POCO. Proces już się zaczął: oficjalnie Xiaomi Mix Fold i Xiaomi Mix 4 nie mają Mi w nazwie.
Co to dla nas oznacza? W sumie niewiele. Po prostu teraz poznamy nie Xiaomi Mi 11T (Pro), a Xiaomi 11T. Analogicznie nie zadebiutuje Xiaomi Mi 12 tylko Xiaomi 12. Oczywiście o ile producent nie zmieni po drodze zdania…
Szczerze mówiąc jak dla mnie jest to zmiana na minus. Głównie dlatego, że będę się musiał teraz przestawić i unikać używania dopisku Mi, który stosuję już od kilku lat. A Ty, co myślisz o tym pomyśle Xiaomi?
Aktualizacja – oświadczenie Xiaomi
Począwszy od trzeciego kwartału 2021 roku, seria produktów „Mi” firmy Xiaomi zostanie przemianowana na „Xiaomi”. Zmiana ta ujednolici naszą globalną markę i zniweluje różnice w postrzeganiu jej oraz produktów.
Wdrożenie tej zmiany we wszystkich regionach może potrwać. Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości marki na rynku znajdą się dwie odrębne serie produktów.
Produkty serii Xiaomi reprezentują szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia. Produkty serii Redmi to innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców.
Nazewnictwo serii produktów – Xiaomi i Redmi – zostanie z czasem zastosowane również w naszych produktach ekosystemu oraz IoT.Mateusz Rzempała – PR Manager Xiaomi Poland
Polecamy:
Wejście bestii: do Polski trafił wydajny Xiaomi Black Shark 4! Warto kupić w tej cenie?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.