Polski rynek smartfonów w ostatnim kwartale podążył w naprawdę ciekawym kierunku. Xiaomi, Samsung i Apple mocno osłabły, Motorola po raz kolejny się wzmocniło, a realme ustąpiło miejsca… droższemu OPPO. Czyżby Polacy docenili smartfony premium?
Najnowsze statystyki Canalys dotyczące polskiego rynku smartfonów w trzecim kwartale 2021 roku są niezwykle ciekawe. Tylko dwóch producentów z TOP-5 się wzmocniło i nie są to marki, których się spodziewasz.
Rynek smartfonów w Polsce (3Q 2021)
Według danych Canalys największym dostawcą smartfonów w Polsce w omawianym okresie pozostało Xiaomi. Chiński producent musiał tylko minimalnie wyprzedzić drugiego w zestawieniu Samsunga, gdyż obie marki zgarnęły po 28% udziałów i przy okazji spory spadek dostaw (o ponad 30%).
Miniony kwartał był kolejnym kiepskim okresem dla Apple w Polsce. Amerykanie wylądowali na końcu TOP-5, osłabiając się o rekordowe w tym czasie 52%. Sytuację tę wykorzystała Motorola (podpisana jako Lenovo), wskakując na czwarte miejsce z minimalnym, ale jednak wzrostem.
OPPO czarnym koniem w Polsce
Specjalnie nie poruszałem tematu trzeciego producenta w zestawieniu, gdyż jest to szczególnie ciekawy przypadek. Okazuje się bowiem, że ostatnie miejsce na podium zajęło OPPO, zastępując realme (które kompletnie wypadło z TOP-5).
OPPO to jedna z dwóch marek, które w omawianym okresie zaliczyły wzrost dostaw. Co więcej, jest to wzrost aż o 44%, co jest najlepszym wynikiem w trzecim kwartale tego roku.
Które modele pozwoliły osiągnąć OPPO ten niewątpliwy sukces? Firma wskazuje przede wszystkim na OPPO Reno 6. Tak, smartfony, które przez niejednego ManiaKa i testera zostały określone jako dobre, ale za drogie.
Seria OPPO Reno6 zadebiutowała w Polsce we wrześniu 2021 roku i przez pierwsze 10 dni była dostępna w ofercie specjalnej. Już w tym początkowym okresie zanotowała ponad dwukrotnie lepszy wynik sprzedaży niż poprzednia generacja w analogicznym czasie
— Mo Zhang, Brand Managerka marki OPPO w Polsce.
Ważna uwaga: statystyki Canalys uwzględniają dostawy do sklepów (sell-in), a nie sprzedaż do klienta końcowego. To oznacza, że w rzeczywista sprzedaż mogła być zupełnie inna. Tego raczej nigdy się nie dowiemy, gdyż tego typu dane udostępniane są niezwykle rzadko…
Polecamy:
Marzy mi się, by każdy smartfon był tak rewelacyjnie wykonany! Test OPPO Reno 6 5G
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.