Xiaomi ma powody do zadowolenia – wyniki finansowe marki są bardzo dobre. W tej beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu. Straty są widoczne, a to wszystko przez…premierę iPhone’a 13!
Xiaomi ogłosiło właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 roku. Chiński producent pochwalił się przychodami w wysokości 47,8 miliarda juanów (około 31 miliardów złotych). Globalnie na rynek w ciągu ostatnich trzech miesięcy trafiło niemal 44 miliony egzemplarzy smartfonów sygnowanych logo marki.
Czyni to Xiaomi trzecim największym producentem smartfonów na świecie. Pomimo tego, że są to ogromne liczby, okazuje się, że Xiaomi niespodziewanie właśnie zaliczył pewien spadek. Marka przejęła bowiem 13,5% rynku. Niestety to spadek aż o 7% względem trzeciego kwartału 2020 roku i ok. 3% względem drugiego kwartału 2021.
iPhone 13 odbiera Xiaomi popularność?
Okazuje się, że na drodze do dalszych sukcesów i wzrostu stanął mu nikt inny, jak…iPhone 13! Nowa generacja smartfonów Apple zadebiutowała bowiem w październiku. Dodatkowo użytkownicy mają do wyboru aż cztery modele z linii – iPhone 13, 13 mini, 13 Pro oraz 13 Pro Max. Popyt na sprzęty giganta z Cupertino przerósł podaż – sam Apple nie spodziewał się takiego sukcesu:
Apple jest dla dostawców ważniejszy niż cała konkurencja. Samsung nie ma podjazdu
Xiaomi przyznał, że to właśnie flagowce Apple pokrzyżowały chińskiemu producentowi plany. Problemem okazały się jednak również braki podzespołów. Dyrektor Xiaomi poinformował, że ze względu na niedobór procesorów, na rynek trafiło o około 10-20 milionów smartfonów mniej niż zakładano! To potężna liczba.
Xiaomi na następne miesiące planuje dalej zwiększać swoją widoczność w segmencie smartfonów premium. Tam prym nieustannie wiodą Apple i Samsung, i nie będzie łatwo ich stamtąd przegonić.
Chiński producent chce sobie zaskarbić serca i zaufanie użytkowników najświeższą flagową serią Xiaomi 12. Jej premiera to już kwestia kilku tygodni:
Xiaomi 12 Ultra wygląda jak najbardziej WYPASIONY smartfon dla fanów fotografii!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.