Swego czasu Panasonic stanowił dla mnie synonim najwyższej jakości i high-endu. Trudno jednak nie dostrzec, że o japońskiej firmie było coraz ciszej i ciszej. Tak jest – Panasonic to kolejna ofiara kryzysu finansowego.
Firma z siedzibą w Osace zakończyła rok ze stratą w granicach 4 miliardów dolarów i przewiduje, że obecny również będzie pod kreską. Sprzedaż sprzętu Panasonica zmalała o 14,4%.
Władze firmy jednak nie obwiniają wyłącznie kryzysu. Na straty wpłynąć miała także kosztowna restrukturyzacja, którą przechodzi obecnie Panasonic. Z oświadczenia firmy wynika, że 2010 rok ma być jeszcze trudniejszy, bowiem rynek coraz bardziej skłania się ku tanim urządzeniom.
A wracając do tematu komórek – kiedyś Panasonic uczestniczył w tym biznesie. Obecnie nie sposób znaleźć nowy telefon tej firmy. W kontekście agresywnej ekspansji producentów z Korei, straty Panasonica są zrozumiałe.
źródło: cellular-news
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.