>
Kategorie: Meizu Newsy Telefony

Ten producent dostał po łapkach. Miało nie być reklam, a wyszło jak zwykle

Meizu ukarany za wyświetlanie reklam swoim użytkownikom – producent obiecywał, że system FlymeOS będzie od nich wolny. Niestety, to nie koniec złych wieści.

W listopadzie posiadacze smartfonów Meizu 18 i 18 Pro mogli zauważyć coś niepokojącego. W domyślnej aplikacji pogodowej pojawiły się reklamy. Były to nie tylko banery z niechcianymi ogłoszeniami, ale także pełnoekranowe grafiki – pojawiały się zaraz po otwarciu aplikacji:

Upadł ostatni bastion smartfonowej normalności. Meizu miało być wolne od reklam, ale wyszło inaczej

Dla użytkowników był to ogromny szok – Meizu bowiem szczycił się swoją polityką braku reklam i zapewniał, że posiadacze smartfonów marki nie będą skazani na bloki reklamowe, jak to jest w niektórych przypadkach, szczególnie marek chińskich.

Całe szczęście, już po kilku godzinach reklamy zniknęły. Producent wytłumaczył się, że chodziło jedynie o błąd przy konfiguracji systemu. Nie wszyscy jednak uwierzyli w to, że wpadka Meizu była całkowicie przypadkowa.

Meizu ukarane, ale lepiej nie będzie

Wśród niedowiarków znalazł się również chiński rząd. Biuro Nadzoru Rynku i Administracji nałożyło właśnie na Meizu niewielką grzywnę w wysokości 25 tysięcy juanów (ok. 16 tysięcy złotych) – jej powodem jest niedotrzymanie przez producenta zapewnień kierowanych w stronę konsumentów.

To jednak nie najgorsza wiadomość – co prawda okazuje się, że może i Meizu 18 i 18 Pro wciąż będą wolne od reklam. Niestety nie dotyczy to pozostałych smartfonów marki. Dlaczego?

Meizu promował swoje sprzęty z serii 18 jako „trzy razy mobilne zero”: zero reklam, zero zbędnych aplikacji i zero powiadomień push. Co ciekawe, po czasie producent usunął ze swoich mediów społecznościowych posty z tą obietnicą.

Jak firma tłumaczyła tę decyzję? Meizu twierdzi, że nie jest w stanie obiecać, że kampania „trzech zer” nie będzie mogła zostać realizowana również w przyszłych produktach marki, bo jest najzwyczajniej w świecie nieopłacalna.

Oznacza to więc, że jedynie Meizu 18 i 18 Pro będą w 100% wolne od reklam. To spory strzał w kolano – chiński producent traci właśnie swoją największą broń, pośród mocniejszych i cieszących się większą popularnością rywali. I to na własne życzenie.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1281350/wyprzedaz-smartfonow-w-plus/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025