Asystent głosowy Amazon Alexa rzucił dziesięcioletniej dziewczynce niecodzienne i bardzo niebezpieczne wyzwanie – chodziło o…włożenie monety do gniazdka.
Asystent głosowy to przydatne narzędzie, do którego z dnia na dzień przekonuje się coraz więcej użytkowników. Z Asystentem Google, Amazon Alexa, Samsungowym Bixby czy Apple’owską Siri możemy szybko skomunikować się za pomocą głosu, aby wykonać pewne zadania, np. ustawić budzik, sprawdzić pogodę, wyszukać konkretne hasło w wyszukiwarce czy włączyć światła w mieszkaniu.
Asystenci potrafią nie tylko udzielać prawidłowych odpowiedzi na nasze pytania, ale też często prowadzić z nami zabawne rozmowy – wszystko po to, abyśmy chętniej korzystali z narzędzia.
Amazon Alexa rzuca niebezpieczne wyzwania
Niestety czasem nie wszystko idzie po myśli deweloperów – przekonali się o tym rodzice pewnej małej dziewczynki. Dziesięciolatka wpadła na pomysł, aby poprosić asystenta Amazon Alexa o rzucenie jej „challenge’u”, czyli wyzwania do wykonania.
Ku zdziwieniu wszystkich, Alexa wpadła na dość nietuzinkowy pomysł. Asystent polecił dziewczynce, aby ta tylko częściowo podłączyła ładowarkę do telefonu do gniazdka, a następnie przyłożyła do wystającej wciąż części monetę. Jak widać, Alexa ma niezłą fantazję.
W rzeczywistości wyzwanie, które znalazł asystent głosowy pochodziło ze strony ourcommunitynow.com – znaleziony przez Alexę artykuł opisywał niepokojący, dość wiekowy już trend na TikToku ze stycznia 2020 roku. Asystent głosowy z nieznanych powodów uznał, że świetnie nada się on na challenge dla dziesięciolatki.
OMFG My 10 year old just asked Alexa on our Echo for a challenge and this is what she said. pic.twitter.com/HgGgrLbdS8
— Kristin Livdahl (@klivdahl) December 26, 2021
Nie chcę nawet myśleć o tym co mogłoby się stać, gdyby dziewczynka posłuchała Alexy. Wiadomo, że dzieci nie do końca są jeszcze w stanie zidentyfikować niebezpieczeństwo – ta historia mogłaby nie mieć szczęśliwego zakończenia.
Amazon zareagował błyskawicznie. W oświadczeniu marki czytamy:
Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa ma na celu dostarczanie klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę z tego błędu, podjęliśmy szybkie działania, aby go naprawić.
W tej chwili, pytając Alexy o wyzwanie, otrzymamy jedynie komunikat o występującym błędzie – Amazon pracuje nad tym, aby do takich wpadek więcej nie dochodziło.
Kto wie jednak, na jakie jeszcze odpowiedzi można natknąć się, korzystając z asystenta głosowego – lepiej mieć to na uwadze, pozwalając najmłodszym na korzystanie z takich rozwiązań.
Przeczytaj również
Huawei P50 Pocket zrujnuje Twój portfel dwa razy. Lepiej, żeby się nie zepsuł
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.