>
Kategorie: Newsy Technologie

O krok od tragedii. Asystent głosowy zachęcał dziecko do bliskiego kontaktu z gniazdkiem

Asystent głosowy Amazon Alexa rzucił dziesięcioletniej dziewczynce niecodzienne i bardzo niebezpieczne wyzwanie – chodziło o…włożenie monety do gniazdka.

Asystent głosowy to przydatne narzędzie, do którego z dnia na dzień przekonuje się coraz więcej użytkowników. Z Asystentem Google, Amazon Alexa, Samsungowym Bixby czy Apple’owską Siri możemy szybko skomunikować się za pomocą głosu, aby wykonać pewne zadania, np. ustawić budzik, sprawdzić pogodę, wyszukać konkretne hasło w wyszukiwarce czy włączyć światła w mieszkaniu.

Asystenci potrafią nie tylko udzielać prawidłowych odpowiedzi na nasze pytania, ale też często prowadzić z nami zabawne rozmowy – wszystko po to, abyśmy chętniej korzystali z narzędzia.

Amazon Alexa rzuca niebezpieczne wyzwania

Niestety czasem nie wszystko idzie po myśli deweloperów – przekonali się o tym rodzice pewnej małej dziewczynki. Dziesięciolatka wpadła na pomysł, aby poprosić asystenta Amazon Alexa o rzucenie jej „challenge’u”, czyli wyzwania do wykonania.

Ku zdziwieniu wszystkich, Alexa wpadła na dość nietuzinkowy pomysł. Asystent polecił dziewczynce, aby ta tylko częściowo podłączyła ładowarkę do telefonu do gniazdka, a następnie przyłożyła do wystającej wciąż części monetę. Jak widać, Alexa ma niezłą fantazję.

W rzeczywistości wyzwanie, które znalazł asystent głosowy pochodziło ze strony ourcommunitynow.com – znaleziony przez Alexę artykuł opisywał niepokojący, dość wiekowy już trend na TikToku ze stycznia 2020 roku. Asystent głosowy z nieznanych powodów uznał, że świetnie nada się on na challenge dla dziesięciolatki.

Nie chcę nawet myśleć o tym co mogłoby się stać, gdyby dziewczynka posłuchała Alexy. Wiadomo, że dzieci nie do końca są jeszcze w stanie zidentyfikować niebezpieczeństwo – ta historia mogłaby nie mieć szczęśliwego zakończenia.

Amazon zareagował błyskawicznie. W oświadczeniu marki czytamy:

Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa ma na celu dostarczanie klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę z tego błędu, podjęliśmy szybkie działania, aby go naprawić.

W tej chwili, pytając Alexy o wyzwanie, otrzymamy jedynie komunikat o występującym błędzie – Amazon pracuje nad tym, aby do takich wpadek więcej nie dochodziło.

Kto wie jednak, na jakie jeszcze odpowiedzi można natknąć się, korzystając z asystenta głosowego – lepiej mieć to na uwadze, pozwalając najmłodszym na korzystanie z takich rozwiązań.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1281750/huawei-p50-pocket-drogi-w-naprawie/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Flagowy tablet z Androidem w idealnej formie. Ma topowy procesor, wielką baterię, masę RAMu i być może kupisz go w Polsce

Specyfikacja vivo Pad 4 Pro w przecieku zdradza niemal idealny tablet z Androidem. Ponieważ ma…

14 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony

3 z tych 7 telefonów zrobią szum w Polsce. Nowy procesor i wielkie baterie to wspólny mianownik ich sukcesu

Premiera procesora MediaTek Dimensity 9400+ to ważne wydarzenie dla polskiego ManiaKa smartfonów. To ten procesor…

14 marca 2025
  • Promocje

Niesamowita promocja na eks-flagowego Samsunga w Polsce. Zaoszczędzisz kupę kasy!

Samsung Galaxy S24 doczekał się potężnej obniżki ceny w Polsce. Teraz kupisz go za 2200…

14 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Każdy z tych 6 telefonów to powód, dla którego powinniśmy modlić się o szybki powrót tego producenta do Polski

iQOO Z10 (Z10x, Z10 Turbo i Z10 Turbo Pro) oraz vivo Y300 GT i Y300…

14 marca 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Google Pixel 9a w przedsprzedaży z prezentem o wartości 579 złotych. I bez niego jest naprawdę fajny

Google Pixel 9a to moim zdaniem najciekawszy telefon tego producenta od lat. Teraz jego atrakcyjność…

14 marca 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

PKO BP bije na alarm, apelując do klientów. Aktualizacja systemu zabezpieczeń płatności to fikcja!

PKO BP bije na alarm, apelując do wszystkich klientów banku. Chodzi o e-maile dotyczące aktualizacji…

14 marca 2025