Ile czasu spędziliśmy w 2021 roku przed ekranami smartfonów? Liczba stale rośnie, przewyższając wyniki z ubiegłych lat. Deweloperzy mają co świętować – w 2021 wydaliśmy na aplikacje równowartość 170 miliardów dolarów!
Z roku na roku użytkowników smartfonów – a co za tym idzie aplikacji mobilnych – stale przybywa. W ostatnich latach mocno przyczyniła się do tego również pandemia, która zamknęła nas w domach na długie tygodnie. Najświeższy raport App Annie pozwala przyjrzeć się statystykom tego, ile czasu i pieniędzy pochłania nam korzystanie z technologicznych dobroci na naszych smartfonach.
Na początek przyjrzyjmy się statystykom godzinowym – według raportu średni czas, jaki poświęcamy na korzystanie z aplikacji mobilnych, wydłużył się aż do aż niemal 5 godzin dziennie. Taki wynik uzyskano m.in. w Korei Południowej, Japonii, Indiach czy Brazylii.
Nieco lepiej jest w Europie – w Niemczech czy Francji czas ten wyniósł ok 3,5 godziny, jednak wciąż jest wyższy niż w ubiegłych latach. Pośrodku stawki uplasowały się takie kraje jak Singapur, Stany Zjednoczone, Kanada czy Rosja.
Rekordowy średni czas 4,8 godziny przed ekranem to wzrost aż o 30% w ciągu dwóch lat! Bez wątpienia mocno przyczyniła się do tego najbardziej popularna aplikacja 2021 roku.
Najpopularniejsze aplikacje 2021
Czy domyślacie się, o jaką aplikację chodzi? Bez zaskoczeń, podobnie jak w 2020 roku to TikTok święci triumfy w marnowaniu naszego czasu. Do sukcesu tej aplikacji bezsprzecznie przyczyniła się pandemia – TikTok pozwolił nam przeżyć lockdown z nieco bardziej pozytywnymi nastrojami.
Co zaskakujące, według raportu użytkownicy spędzili na TikToku średnio aż o 90% więcej czasu, względem 2020 roku. Pokazuje to, że aplikacja ta to nie tylko chwilowa moda – TikTok już na stałe zagościł w naszych smartfonach obok Instagrama, czy odchodzącego powoli do lamusa Facebooka.
Ogromną popularnością wciąż cieszy się również YouTube oraz Netflix – jak widać 2021 rok minął nam pod kątem wszelakiej maści contentu wideo.
Aplikacje mobilne nie tylko pożerają nasz czas, ale i pieniądze. Ubiegły rok przyniósł sklepom zysk z aplikacji w wysokości 320 tysięcy dolarów NA MINUTĘ. W ciągu roku zarobiono więc na tym biznesie aż 170 miliardów dolarów (to wzrost aż o 19,7% względem 2020 roku).
Przeczytaj również
Xiaomi z gamingowym rodowodem znów zachwyca specyfikacją. Nie ma miejsca na kompromisy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.