iPhone 13 z poważną usterką – ekran różowieje, a poszkodowanych przybywa. Apple ma na ten problem pewną radę. Nie licz jednak na wymianę smartfona.
Jakiś czas temu część posiadaczy smartfonów z serii iPhone 13 zaczęła skarżyć się na bardzo irytujący problem – zauważyli bowiem, że wyświetlacz ich urządzenia przestaje odpowiadać i zmienia kolor na różowy lub fioletowy. Dzieje się tak co jakiś czas – ekran zmienia kolor na kilka sekund, a następnie wraca do normalnego stanu.
O błędzie w październiku 2021 roku poinformowało dwóch niezadowolonych użytkowników. Wygląda jednak na to, że producent wziął sprawy w swoje ręce i pomógł poszkodowanym w rozwiązaniu usterki, wymieniając ich wadliwe sprzęty. Na forum pomocy Apple pod obiema wiadomościami pojawia się bowiem informacja „Problem został rozwiązany. Wymiana urządzenia (zakończenie autoryzowanego serwisu)”.
Nie trzeba było bowiem długo czekać na pojawienie się kolejnych użytkowników dotkniętych tym błędem – nie wszyscy jednak mają tyle szczęścia, aby dostąpić zaszczytu wymiany smartfona.
Nie wszyscy zasłużyli na wymianę iPhone 13
Pojawiły się już pierwsze głosy niezadowolonych posiadaczy sprzętów, którzy zostali potraktowani przez Apple w nieco inny sposób. Na przykład użytkownik Calisthrone twierdzi, że producent uznał za powód usterki w jego smartfonie wadliwą płytę główną. Właściciel iPhone’a nie może jednak liczyć na nowe urządzenie – Apple zaproponował wymianę uszkodzonych podzespołów.
Z jednej strony to całkiem ekologiczne rozwiązanie, z drugiej jednak użytkownicy nie są zbytnio usatysfakcjonowani takim obrotem spraw. Nic dziwnego – zakup flagowego urządzenia nie należy do tanich przedsięwzięć. Gdy smartfon psuje się po kilku miesiącach, a my nie możemy liczyć na nowy, sprawny model, mamy prawo być niezadowoleni – sprzęt straci też sporo na wartości w momencie jego sprzedaży.
Obsługa klienta w Apple nie jest tak dobra jak kiedyś. Nie mam teraz mojego smartfona, a zapłaciłem za urządzenie premium, oczekując wyjątkowej obsługi. Czymś naturalnym w takiej sytuacji byłaby wymiana sprzętu.
– dodaje poszkodowany użytkownik.
Na forum pomocy Apple wciąż pojawiają się nowi dotknięcie problemem użytkownicy – co ważne, większość z usterek występuje w Chinach. Producent nie widzi jednak w tej sytuacji żadnego problemu – wystosował takie oświadczenie:
Nie zauważyliśmy istotnego problemu w osprzęcie urządzenia, ponieważ ten problem [różowy ekran] pojawia się, kiedy system jest zablokowany.
Producent proponuje, aby właściciele wadliwych smartfonów stworzyli kopię zapasową danych, dołączyli do programu beta iOS i pobrali najświeższą aktualizację iOS 15.3. Na liście zmian na próżno jednak szukać informacji o naprawie różowej usterki.
Można się jednak spodziewać, że Apple planuje w najbliższych dniach wprowadzenie takiego rozwiązania – oby to rzeczywiście rozwiązało tę sprawę u większości dotkniętych użytkowników.
Przeczytaj również
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.