Apple dominuje, Huawei szokuje, a TikTok rośnie, jak na drożdżach. Największe marki świata to 3 biliony sukcesu Cupertino i sporo małych niespodzianek. Kto wygrał, a kto przegrał w 2021 roku?
Zwykle koncentrujemy się na telefonach, czasami na ich wynikach sprzedaży. Trudno jednak przejść do porządku dziennego nad aspektem finansowym i absolutną dominacją Apple na świecie. Wiemy już, jakie było 10 najbardziej wartościowych marek świata.
Apple jest już warte 3 biliony dolarów
Zanim jednak o fenomenie Cupertino, podsumujmy pierwszą dziesiątkę. Jest na niej mała niespodzianka dla dwóch ostatnich prezydentów USA. Mimo ich usilnych starań nie udało się wyrzucić Huawei poza grono największych. W 2021 roku wyglądało to tak:
- Apple.
- Amazon.
- Google.
- Microsoft.
- Walmart.
- Samsung.
- Facebook.
- ICBC.
- Huawei.
- Verizon.
Żadna firma nigdy nie miała takiej wartości, co Apple. Do tego producent zanotował wzrost na poziomie 35% tylko na przestrzeni jednego roku. Eksperci twierdzą, że nałożyła się na to doskonała sprzedaż iPhone’a oraz poszerzanie oferty usług. Nie zmienia to faktu, że telefony nadal odpowiadają za połowę sprzedaży Apple.
Samsung rośnie powoli. Google – całkiem szybko. Niespodzianką może być obecność Huawei na liście 10 największych. W ich smartfonowy biznes mocno uderzyło USA. Dzięki odpowiednim inwestycjom w R&D i rozwój chmury w 2021 roku udało im się urosnąć o 29%. To raczej nie w smak Stanom Zjednoczonym.
Największym wygranym 2021 roku jest jednak TikTok. Aplikacja jest już na 18 miejscu w rankingu najbardziej wartościowych marek. Żaden konkurent nie rośnie tak szybko. Ze wzrostem na poziomie 215% w najbliższych 12 miesiącach mogą poważnie zagrozić pierwszej dziesiątce.
Skoro już mówiliśmy o Huawei i ich sprytnych sposobach na zarabianie, to poniżej znajdziesz najnowszy. Być może takiej dystrybucji kiedyś doczekamy się i w Polsce.
Huawei Mate 40 dostanie drugie życie w sposób, którego się nie spodziewasz
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.