PKO BP wprowadził w IKO szalenie ważną nowość, podnoszącą bezpieczeństwo. Dzięki niej klient może zweryfikować tożsamość pracownika banku w aplikacji, gdy ten do Ciebie zadzwoni. Sprawdź, jak wygląda cały proceder.
Ostatnio pisałem o ostrzeżeniu PKO BP przed fałszywym „wyciągiem okresowym”. Jak widać, cwaniaków nie brakuje.
Poza takimi wiadomościami oszuści próbują kontaktować się z klientami także telefonicznie. PKO Bank Polski przygotował rozwiązanie, które pozwoli klientom uniknąć niebezpieczeństwa i upewnić się, że rzeczywiście dzwoni do nich prawdziwy pracownik.
Nowość w IKO: zweryfikuj tożsamość pracownika PKO BP
Jeśli skontaktuje się z Tobą telefonicznie osoba podająca się za pracownika PKO BP i w czasie rozmowy wychwycisz coś podejrzanego, to w pomocą przyjdzie Ci aplikacja IKO.
Podczas rozmowy z domniemanym pracownikiem, można poprosić go o wysłanie powiadomienia push w ramach mobilnej autoryzacji. Znajdziesz w nim imię i nazwisko dzwoniącego, jego stanowisko oraz nazwę i adres oddziału.
Po zapoznaniu się z nimi wystarczy poprosić osobę dzwoniącą o wymienienie wszystkich tych danych. Jeśli zgadzają się one w tym, co wyświetla IKO, to wszystko jest w porządku.
Jeśli coś się nie zgadza lub rzekomy pracownik odmówi weryfikacji, natychmiast się rozłącz. Bank prosi też o zgłoszenie całej sprawy pod numerem 800 302 302.
Dodam jeszcze, że PKO BP w ostatnim czasie wprowadził także nowy sposób logowania do iPKO. Pojawiła się opcja potwierdzenia logowania narzędziem autoryzacji, jeśli danego urządzenia nie dodamy dodanego do zaufanych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.