Statystyki sprzedaży smartfonów za 2021 rok wskazują prawdziwego konika na rynku – to marka realme, której wzrosty są nieporównywalne z żadną inną firmą. Dlaczego realme rośnie tak szybko?
Celem realme jest oferowanie najlepszej jakości w przystępnej cenie – chodzi głównie o smartfony, ale nie tylko, bo w polskiej ofercie realme znajdziemy jeszcze smartwatche i akcesoria. Ta strategia sprawdziła się wyśmienicie nad Wisłą i w całej Europie.
Rok 2021 był łaskawy dla realme
Chińczycy świętują wzrost udziału na rynku (market share) rzędu 548% w skali rocznej, co znacząco wybiega poza osiągi konkurencji. Rok 2021 okazał się dla realme niezwykle udany i pozwolił firmie zapisać się w pamięci ManiaKów – dalej może być tylko lepiej.
realme z udziałami 3% w ogólnej klasyfikacji dogania OPPO, które również odnotowało interesujący wzrost o 77%. OPPO stosuje jednak inną strategię sprzedażową i proponuje ManiaKom telefony z półki premium. Te trudniej jest sprzedać, lecz zarabia się na nich więcej – marża realme jest za to minimalna i by zarobić, firma musi sprzedawać smartfony w milionowych nakładach.
Faktem jest, iż mniejszej marce łatwiej wystrzelić niczym rakieta, co realme wykorzystało w stu procentach – piąta pozycja w tabeli popularności to jaskółka nadziei na poprawienie rezultatów w 2022 roku. Tym bardziej że do gry wchodzą coraz lepsze procesory dla średniaków oraz optyczna stabilizacja, która już zaczęła pojawiać się w średniakach realme.
Tanie i dobre smartfony z kompromisową jakością aparatów fotograficznych okazały się hitami sprzedaży. Następne cele rozwoju realme mogą być zupełnie podobne do tych Xiaomi, które od bardzo tanich średniaków stopniowo przeszło do tworzenia drogich flagowców – nie zapominając o średniakach, rzecz jasna. realme będzie kroczyć tą samą ścieżką.
Polecamy:
Średniak z aparatem jak we flagowcu i mamy hit? Sprawdzam! Test realme 9 Pro+
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.