Masz dość reklam, które przypominają Ci o odchudzaniu, randkowaniu czy ciąży? Google robi krok w stronę zapewnienia nam w sieci świętego spokoju.
Internet zasypuje nas reklamami – co do tego nie mamy wątpliwości. Bardzo często są to materiały natrętne i irytujące (jak na przykład najświeższa reklama Shopee 😉 ). Czasem jednak wyświetlane nam reklamy mogą nie tylko denerwować, ale i sprawiać przykrość. Takich Google pozbędzie się na Twoje życzenie.
Reklamy w Google nie będą tak irytujące?
Nowość od giganta pojawiła się w zakładce „Ustawienia reklam” na naszym koncie Google w sekcji w sekcji „Dane i prywatność” oraz „Drażliwe kategorie reklam w YouTube”.
Możemy tam zdecydować o wyłączeniu reklam o charakterze kontrowersyjnym. Do taki zaliczają się te o tematyce randkowej, ciążowej, rodzicielskiej, a także te dotyczące kwestii odchudzania. W Stanach Zjednoczonych dołączyły do tych kategorii również alkohol i hazard – te również powinny niedługo być dostępne globalnie.
Na ten moment funkcja ograniczenia reklam dotyczy jedynie serwisów YouTube, Gmaila i innych witryn Google, w których firma wyświetla reklamy. Gigant pracuje jednak nad wprowadzeniem takiej możliwości także w przeglądarce. To dobry krok w stronę budowania bardziej przyjaznej przestrzeni w sieci.
Na koniec warto dodać, że ograniczenie liczby kontrowersyjnych reklam nie wpłynie na zmniejszenie ogólnej liczby wyświetlanych materiałów. Te z powyższych kategorii zostaną po prostu zastąpione innymi, bardziej właściwymi treściami.
Przeczytaj również
Raport: rynek smartfonów w 2022 to katastrofa. Wszyscy producenci tracą
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.