>
Kategorie: Apple Newsy Telefony

Chciał naprawić smartfona Apple w domu. Producent wysłał mu prawie 40 kg narzędzi

Apple wystartował z programem samodzielnej naprawy iPhone’ów w domu. Jak się okazuje, to zadanie dla prawdziwych inżynierów. Co gorsza, producent wyśle Ci sprzęt naprawczy ważący kilkadziesiąt kilogramów!

Nie tak dawno Apple ogłosił przełomową nowość – użytkownicy będą mieć możliwość naprawy swojego smartfona w domu (oczywiście nie w Polsce). Funkcjonalność Self Service Repair od Apple postanowił przetestować redaktor portalu The Verge, Sean Hollister.

Mężczyzna zamówił zestaw do naprawy iPhone’a 13 mini, aby sprawdzić, jak proces samodzielnej naprawy smartfona Apple wygląda w rzeczywistości.

Apple zniechęca do naprawy w domu?

Na start producent zablokował na karcie Hollistera 1200 dolarów (ponad 5 tysięcy złotych) – to kaucja za sprzęt do naprawy smartfona. Apple pobrał też opłatę w wysokości 49 dolarów za wypożyczenie zestawu na 7 dni, a także 69 dolarów za nową baterię.

Nawiasem mówiąc, wybierając się do Apple Store w USA, za wymianę baterii zapłacimy właśnie 69 dolarów – z tą różnicą, że nie musimy sami rozbierać smartfona.

To jeszcze nie koniec niespodzianek – to nie kwota naprawy okazała się najbardziej zaskakująca. Gdy zestaw naprawczy dotarł do redaktora, jego oczom ukazały się dwie walizki pełne sprzętu, ważące łącznie 36 kilogramów! Na zdjęciu iPhone 13 mini dla skali:

Pośród narzędzi, które gigant wysłał Hollisterowi znalazły się wszystkie sprzęty niezbędne do rozłożenia i złożenia smartfona, a cały proces zdaje się bardziej skomplikowany, niż się tego spodziewaliśmy.

Wygląda na to, że nie jest to rozwiązanie dla przeciętnego użytkownika, a raczej specjalisty i ManiaKa majsterkowania. Cały proces był sporym, wielogodzinnym wyzwaniem dla redaktora, raczej szargając mu nerwy, niż przynosząc satysfakcję z naprawy.

Hollister podsumowuje swoje doświadczenia, twierdząc, że Apple tak naprawdę wcale nie chce zachęcić użytkowników do samodzielnej naprawy – ciężko się z nim nie zgodzić.

Ciężkie walizki pełne drogiego sprzętu, 80-stronicowa instrukcja, a do tego lęk przed utratą kaucji i zniszczeniem swojego smartfona raczej nie przekonują do korzystania z programu naprawczego Self Service od Apple.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1310187/upc-play-2-lata-abonamentu-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy

6500 mAh, 5G i 5 lat prawdziwego spokoju za 560 złotych. Premiera tego smartfona zmienia zasady gry

iQOO Z10x debiutuje w cenie, która kpi sobie z całej konkurencji. Przy nim nawet CMF…

29 kwietnia 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Następca najważniejszego smartfona do zdjęć znów oczaruje aparatami? Zapowiedź flagowca HONOR 8 Magic Pro

HONOR Magic 8 Pro znów powalczy o tytuł najważniejszego smartfona do zdjęć na rynku. Jego…

29 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Kultowy element smartwatchy Samsunga powraca. Fani klasyki będą zachwyceni tą premierą

Samsung Galaxy Watch 8 Classic przywróci smartwatchom koreańskiego producenta kultowy element, za którym fani tak…

29 kwietnia 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

To takie POCO X6 Pro i POCO F7 na sterydach, za to w niskiej cenie i z bateriami 7620 i 7000 mAh

iQOO Z10 Turbo i Turbo Pro debiutują oficjalnie. W swojej cenie jak zwykle stają się…

29 kwietnia 2025
  • Newsy

Tej retro-konsolki z Chin nie kupuj. Problemy techniczne, które uniemożliwiają zabawę

Tanie retro konsole z Chin cieszą się coraz większą popularnością, a wybór jest naprawdę spory.…

29 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

To się nazywa pogrom. Ta specyfikacja z 24 GB RAM wskazuje Apple, Xiaomi i Samsungowi, jak wycenia się flagowce

nubia Z70S Ultra Photographer Edition z 24 GB RAM zadebiutowała oficjalnie. Smartfon posiada rewelacyjny zestaw…

29 kwietnia 2025