>
Kategorie: Apple Newsy Telefony

Chciał naprawić smartfona Apple w domu. Producent wysłał mu prawie 40 kg narzędzi

Apple wystartował z programem samodzielnej naprawy iPhone’ów w domu. Jak się okazuje, to zadanie dla prawdziwych inżynierów. Co gorsza, producent wyśle Ci sprzęt naprawczy ważący kilkadziesiąt kilogramów!

Nie tak dawno Apple ogłosił przełomową nowość – użytkownicy będą mieć możliwość naprawy swojego smartfona w domu (oczywiście nie w Polsce). Funkcjonalność Self Service Repair od Apple postanowił przetestować redaktor portalu The Verge, Sean Hollister.

Mężczyzna zamówił zestaw do naprawy iPhone’a 13 mini, aby sprawdzić, jak proces samodzielnej naprawy smartfona Apple wygląda w rzeczywistości.

Apple zniechęca do naprawy w domu?

Na start producent zablokował na karcie Hollistera 1200 dolarów (ponad 5 tysięcy złotych) – to kaucja za sprzęt do naprawy smartfona. Apple pobrał też opłatę w wysokości 49 dolarów za wypożyczenie zestawu na 7 dni, a także 69 dolarów za nową baterię.

Nawiasem mówiąc, wybierając się do Apple Store w USA, za wymianę baterii zapłacimy właśnie 69 dolarów – z tą różnicą, że nie musimy sami rozbierać smartfona.

To jeszcze nie koniec niespodzianek – to nie kwota naprawy okazała się najbardziej zaskakująca. Gdy zestaw naprawczy dotarł do redaktora, jego oczom ukazały się dwie walizki pełne sprzętu, ważące łącznie 36 kilogramów! Na zdjęciu iPhone 13 mini dla skali:

Pośród narzędzi, które gigant wysłał Hollisterowi znalazły się wszystkie sprzęty niezbędne do rozłożenia i złożenia smartfona, a cały proces zdaje się bardziej skomplikowany, niż się tego spodziewaliśmy.

Wygląda na to, że nie jest to rozwiązanie dla przeciętnego użytkownika, a raczej specjalisty i ManiaKa majsterkowania. Cały proces był sporym, wielogodzinnym wyzwaniem dla redaktora, raczej szargając mu nerwy, niż przynosząc satysfakcję z naprawy.

Hollister podsumowuje swoje doświadczenia, twierdząc, że Apple tak naprawdę wcale nie chce zachęcić użytkowników do samodzielnej naprawy – ciężko się z nim nie zgodzić.

Ciężkie walizki pełne drogiego sprzętu, 80-stronicowa instrukcja, a do tego lęk przed utratą kaucji i zniszczeniem swojego smartfona raczej nie przekonują do korzystania z programu naprawczego Self Service od Apple.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1310187/upc-play-2-lata-abonamentu-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Słuchawki
  • Telefony

Szykuje się opłacalna końcówka kwietnia. CMF ogłosił datę premiery nowego smartfona i słuchawek

Nothing, a raczej jego podmarka, czyli CMF, ogłosiło właśnie datę premiery czterech nowych urządzeń. Chodzi…

7 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

6200 mAh, zmienna przysłona, 3×50 MP i IP69. Znasz lepiej wyposażonego flagowca w 2025 roku?

vivo X200s to odchudzona wersja flagowego Ultra, która paradoksalnie wydaje mi się znacznie ciekawsza. Znamy…

7 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Doczekaliśmy się: One UI 7 wreszcie trafia na smartfony Samsunga

Samsung nareszcie udostępnia aktualizację One UI 7 bazującą na Androidzie 15 pierwszym użytkownikom. Jako pierwsi…

7 kwietnia 2025
  • Areny i porównania
  • OnePlus
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Po dwóch latach wymieniłem telefon na mój nowy ideał. Nie musiałem, ale niczego nie żałuję

Od niemal dwóch lat OnePlus 11 jest moim prywatnym telefonem, a od 2 miesięcy korzystam…

7 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

To już nie telefon, a spełnienie marzeń mobilnego fotografa. Zobacz na żywo fotograficzne monstrum

vivo X200 Ultra przed premierą pojawił się na zdjęciach na żywo. Fotograficzna dominacja jest tu…

7 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ceny Galaxy S25 Edge w Europie to parodia. Samsung ma nas za naiwniaków?

Do sieci trafiła cena Samsung Galaxy S25 Edge w Europie. I wiecie co Wam powiem?…

7 kwietnia 2025