>
Kategorie: Newsy

Kliencie InPost, szykuj się na turbulencje! Wkrótce nie skorzystasz z większości usług

InPost planuje przerwę serwisową, która odbędzie się już 4 czerwca. Przez 12 godzin (w ciągu dnia) spora część usług będzie nieaktywna. Paczki odbierzesz, ale nie nadasz nowej. Sprawdź, na jakie ograniczenia w działaniu InPost musisz się przygotować.

Niemal codziennie InPost dostarcza setki tysięcy paczek do tysięcy Paczkomatów na terenie całej Polski. Wiele osób jest przyzwyczajonych do tego, że usługi InPost dostępne są od ręki.

Warto być więc świadomym tego, że już jutro spora część rozwiązań InPost będzie niedostępna. Dlaczego? Już tłumaczę.

InPost zapowiada przerwę serwisową 4 czerwca

Na 4 czerwca InPost zaplanował przerwę serwisową w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych. Co ważne, nie odbędzie się ona w nocy, tylko w środku dnia. Część usług InPost będzie nieaktywna od 6 do 18, czyli przez 12 godzin.

Zacznijmy jednak od tego, co będzie działało. W czasie przerwy serwisowej będzie można odebrać paczki z Paczkomatu przy pomocy kodu odbioru lub kodu QR oraz wybrać Paczkomat jako opcji dostawy i spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.

Teraz pora na litanię rzeczy, które działać nie będą. Przez przerwę serwisową InPost NIE BĘDZIE MOŻNA:

  • tworzyć przesyłek i generować etykiet dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek oraz usług kurierskich,
  • tworzyć i opłacać przesyłek, generować etykiet i umieszczać paczek w Paczkomatach przy pomocy następujących usług: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek,
  • generować kodów zwrotów dla przesyłek Allegro,
  • opłacać paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik,
  • przekierowywać przesyłek (Paczkomat i kurier),
  • tworzyć paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline),
  • korzystać z formularza reklamacyjnego dla Klientów na stronie inpost.pl.

Niestety, to jeszcze nie koniec niedogodności. W czasie przerwy serwisowej InPost nie wyśle nam komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek, a do tego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker.

Pewnym pocieszeniem jest to, że w ramach rekompensaty za niedogodności termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego, podobnie jak termin ważności odbioru dla paczek oraz ważności kodu zwrotu.

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Kupisz to Xiaomi oczami i mam podobnie. Oto nowość, która trafi do Polski, w pełnej krasie

Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…

21 listopada 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Znam datę premiery najtańszego iPhone’a 2025 roku. Nie znam za to nikogo, kto czeka na niego w Polsce

Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Takiego telefonu jeszcze w Polsce nie było! Zawstydza Samsunga i Xiaomi

Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

W następnym miesiącu realme rozbije bank podkręconym Snapdragon 8 Gen 3 i baterią 7000 mAh

Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…

21 listopada 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Ten telefon do zdjęć jest tak dobry, że nowy prezydent USA odbanuje dla niego Huawei

Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…

21 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cienka brzytwa z taką specyfikacją zasługuje, by nazywać ją flagowcem dla oszczędnych

Seria vivo S20 zaoferuje użytkownikom mocarną specyfikację. Zwłaszcza vivo S20 Pro zapowiada się na jednego…

21 listopada 2024