>
Kategorie: Newsy

Kliencie InPost, szykuj się na turbulencje! Wkrótce nie skorzystasz z większości usług

InPost planuje przerwę serwisową, która odbędzie się już 4 czerwca. Przez 12 godzin (w ciągu dnia) spora część usług będzie nieaktywna. Paczki odbierzesz, ale nie nadasz nowej. Sprawdź, na jakie ograniczenia w działaniu InPost musisz się przygotować.

Niemal codziennie InPost dostarcza setki tysięcy paczek do tysięcy Paczkomatów na terenie całej Polski. Wiele osób jest przyzwyczajonych do tego, że usługi InPost dostępne są od ręki.

Warto być więc świadomym tego, że już jutro spora część rozwiązań InPost będzie niedostępna. Dlaczego? Już tłumaczę.

InPost zapowiada przerwę serwisową 4 czerwca

Na 4 czerwca InPost zaplanował przerwę serwisową w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych. Co ważne, nie odbędzie się ona w nocy, tylko w środku dnia. Część usług InPost będzie nieaktywna od 6 do 18, czyli przez 12 godzin.

Zacznijmy jednak od tego, co będzie działało. W czasie przerwy serwisowej będzie można odebrać paczki z Paczkomatu przy pomocy kodu odbioru lub kodu QR oraz wybrać Paczkomat jako opcji dostawy i spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.

Teraz pora na litanię rzeczy, które działać nie będą. Przez przerwę serwisową InPost NIE BĘDZIE MOŻNA:

  • tworzyć przesyłek i generować etykiet dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek oraz usług kurierskich,
  • tworzyć i opłacać przesyłek, generować etykiet i umieszczać paczek w Paczkomatach przy pomocy następujących usług: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek,
  • generować kodów zwrotów dla przesyłek Allegro,
  • opłacać paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik,
  • przekierowywać przesyłek (Paczkomat i kurier),
  • tworzyć paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline),
  • korzystać z formularza reklamacyjnego dla Klientów na stronie inpost.pl.

Niestety, to jeszcze nie koniec niedogodności. W czasie przerwy serwisowej InPost nie wyśle nam komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek, a do tego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker.

Pewnym pocieszeniem jest to, że w ramach rekompensaty za niedogodności termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego, podobnie jak termin ważności odbioru dla paczek oraz ważności kodu zwrotu.

Źródło

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Jeden z najlepszych tanich telefonów z Androidem 15 w Polsce. Oto nowości w aktualizacji

"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Sprawdź ceny Galaxy S25 (+, Ultra) przed premierą. Czy flagowce Samsung w tym roku będą droższe?

Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Kultowy RPG objęty gigantycznym 90% rabatem. Ten popularny tytuł kupisz za niecałe 20 zł

Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025