Polacy mają już dość platformy Netflix? Serwis po raz kolejny traci – tym razem użytkowników aplikacji mobilnej w Polsce. Kolejne prognozy dla serwisu też nie są optymistyczne.
Netflix w ostatnich tygodniach mocno oberwał – w kwietniu serwis opublikował dane za pierwszy kwartał 2022 roku, które wykazały, że po raz pierwszy od dziesięciu lat Netflix stracił użytkowników. I to aż 200 tysięcy.
Czyżby użytkownicy platformy nie byli już zadowoleni z oferty Netflixa? To całkiem możliwe, bo coraz częściej możemy usłyszeć głosy użytkowników, którzy skarżą się na mało jakościową i niezbyt różnorodną ofertę serwisu. Dołóżmy do tego niedawne podwyżki cen i zapowiedź walki z abonentami dzielącymi konta – i mamy przepis na katastrofę.
Oczywiście Netflixowi daleko do pozycji, w której miałby obawiać się braku zainteresowania – to wciąż wiodąca na całym świecie platforma. Specjaliści prognozują jednak, że w najbliższym czasie serwis może stracić kolejne 2 miliony odbiorców – a konkurencji na rynku przybywa. Dla przykładu już w przyszły wtorek w Polsce startuje platforma Disney+ (z promocją premierową).
Kolejne wieści dotyczące wyników Netflixa w Polsce zdają się potwierdzać słabnące zainteresowanie użytkowników. Okazuje się bowiem, że Polacy coraz rzadziej sięgają po Netflixa w aplikacji mobilnej.
Netflix w aplikacji mobilnej mocno traci
Jak podaje raport agencji Spicy Mobile, posiadacze aplikacji mobilnej Netflixa w styczniu 2021 roku spędzali na korzystaniu z niej ok. godziny i 16 minut dziennie. W kwietniu 2022 roku ten wynik wynosi…tylko 37 minut. Różnica jest więc kolosalna – spadek wynosi aż 51%.
Nie ma pewności, co przełożyło się na tak ogromną zmianę w zachowaniach użytkowników. Być może obecnie chętniej konsumujemy tego typu treści na większym ekranie? A może Netflixa wygryzł z naszych smartfonów TikTok, na którym spędzamy coraz więcej czasu? Mocną konkurencją są też rosnące w siłę podcasty, które świetnie sprawdzają się na przykład podczas podróży pociągiem czy komunikacją miejską.
Jednocześnie Netflix to wciąż druga najchętniej wybierana platforma VOD w Polsce. Przegania ją tylko YouTube – na kolejnych miejscach plasują się Player, HBO Max i Polsat Box Go.
Przeczytaj również
Pełen mocy Realme GT Neo 3T bez tajemnic. Wersja Dragon Ball Z pojawi się w Polsce!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.