TikTok jest świadomy działań ze strony Facebooka dotyczących zmian w interfejsie rolek w popularnym serwisie. TikTok nie zamierza kopiować Facebooka.
Były pracownik Facebooka Blake Chandlee, obecnie dyrektor ds. globalnych rozwiązań biznesowych na łamach wywiadu z CNBC powiedział: „Facebook to platforma społeczna”.
Zdaniem dyrektora to zasadnicza różnica pomiędzy dwoma platformami, gdyż TikTok specjalizuje się w rozrywce i jest daleki od wykorzystywania logarytmów, które wykorzystuje META na platformie Facebook.
Chandlee twierdzi, że jego były pracodawca najprawdopodobniej wpadnie w kłopoty, jeśli dalej będzie kopiował TikToka, oferując gorszy produkt dla użytkowników i biznesu.
Rolki na Facebook
Rolki na facebooku, czyli krótkie materiały wideo zadebiutowały na Facebooku w 2020 roku.
Szef aplikacji Facebook-Tom Allison dla The Verge, powiedział, że TikTok systematycznie kradnie Facebookowi udział w rynku.
Plarforma wobec tego faktu nie zamierza pozostawać bierna i zamierza podjąć kroki celem maksymalizacji popularności usługi. Tablica Facebooka ma zostać zmodyfikowana, sugerując użytkownikom treści w sposób podobny do TikToka.
Chandlee nie kryje szacunku dla Marka Zuckerberga oraz uważa Faceebok i Google za mocną konkurencję. Podkreśla jednak, że TikTok mierzy się z konkurencją ze strony masy mniejszych podmiotów takich jak przedsiębiorstwa e-commerce czy platformy streamingowe.
Kto wyjdzie obronną ręką z bitwy o rynek krótkich treści wideo? Czy TikTok zachowa pozycję samodzielnego hegemona, czy jednak odda lwią część swojemu konkurentowi?
Wszystko na pewno zweryfikują użytkownicy, którzy nie dadzą sobie wcisnąć tandety. Przykładem może być streamowanie na Facebooku, które chciało złupić platformę streamingową Twitch z użytkowników.
Efektem była chwilowa moda, gdyż META sowicie wynagradzała streamerów. Sponsorowanie szybko dobiegło końca, a większość streamerów wróciła na swoje domyślne platformy.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.