Jakie aplikacje mobilne zagrzały sobie miejsce w sercach i smartfonach Polaków? Ujawnia to najnowszy raport Mediapanel – czy w zestawieniu znalazło się miejsce dla Twojej ulubionej apki?
Z aplikacji mobilnych niemal każdy Polak korzysta na co dzień – obecnie ciężko już wyobrazić sobie bez nich życie. Zapewniają nam najważniejsze informacje, rozrywkę i kontakt z bliskimi. Które z nich nad Wisłą wybieramy najczęściej?
Najświeższe badanie Mediapanel za maj 2022 wskazuje, które aplikacje mobilne cieszą się największą popularnością w naszym kraju. Ciężko doszukać się w nich wielu zaskoczeń. To rzeczywiście najpotrzebniejsze narzędzia i media społecznościowe, z których większość z nas korzysta bardzo regularnie – nie obyło się jednak bez chociaż jednej niespodzianki.
Na pierwszym miejscu uplasowała się aplikacja Google, potem YouTube, Facebook, Messenger, Mapy Google i Gmail. Warto zauważyć, jak wysoko wciąż znajduje się Facebook, o którym mówi się, że powoli odchodzi już w zapomnienie. Raport Mediapanel zupełnie tego nie potwierdza.
W kontekście Facebooka warto też dostrzec, że Instagram i TikTok – czyli jego główni konkurenci – uplasowali się dopiero na 11 i 12 pozycji. To spore zaskoczenie. Z Facebooka korzystają prawie 23 miliony użytkowników, podczas gdy z Instagrama jedynie 12,5 miliona.
TikTok, mimo że znalazł się dopiero na 12 miejscu, zdeklasował konkurencję pod kątem czasu spędzanego przez użytkowników w aplikacji. Średni czas, jaki na kanale spędzają realni użytkownicy, wyniósł aż 18 godzin i 50 minut – dla porównania na Facebooku jest to 14h 48 min a na Instagramie zaledwie 4 h 58 minut.
W zestawieniu nie zabrakło też aplikacji mobilnych Allegro, Netflixa czy Spotify. Po raz kolejny wskazuje to na fakt, że Netflixowi daleko do kryzysu w Polsce (pomimo podwyżki cen i groźby płatnej opcji dzielenia konta). Na próżno w zestawieniu szukać aplikacji HBO Max czy Amazona. Może niedługo zagrozi mu Disney+?
Swoje miejsce na naszych smartfonach zagrzała też aplikacja Żappki – sympatyczny płaz ma ostatnio na koncie sporo ciekawych innowacji, w tym wprowadzenie możliwości przesyłania Żappsów między użytkownikami czy zamontowanie w sklepie robota, który zrobi nam hot-doga.
Na koniec największa niespodzianka, czy Shopee. Jak widać, jakże irytujący marketing debiutującego w Polsce sklepu na nas działa – aplikacji udało się wejść do zestawienia na dwudziestej pozycji.
https://www.gsmmaniak.pl/1315585/amazfit-gtr-3-pro-edycja-limitowana-cena/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…
Już w najbliższy poniedziałek jeden z polskich sklepów odpali kolejne promocje z okazji Black Friday…
Pojemna bateria i energooszczędny procesor trafi do nowego realme C75. Długi czas pracy będzie kartą…
ASUS Zenfone 11 Ultra to tegoroczny flagowiec producenta. Podczas premiery kosztował grubo ponad cztery tysiące,…
Szukasz taniego smartfona z ładowaniem bezprzewodowym? Przeraża Cię wydawać grube tysiące na najnowsze flagowce z…
Heroes 3 raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. To gra, która od momentu premiery zyskała status…