Netflix intensywnie rozwija pomysł tańszego pakietu subskrypcyjnego z reklamami. Całkiem możliwe, że takie rozwiązanie pojawi się na platformie jeszcze w tym roku.
Od kilku tygodni docierają do nas informacje, jakoby Netflix intensywnie pracował nad stworzeniem planu subskrypcyjnego z reklamami.
Taki plan miałby być tańszy, dzięki czemu oferować większej liczbie użytkowników dostęp do wszystkich treści. Klienci byliby jednak zobligowani do konsumowania nie tylko dostępnych na Netflixie produkcji, ale i reklam.
Na ten moment nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie reklam miałby zawierać najtańszy pakiet. Netflix potwierdził jednak oficjalnie, że prace nad takim rozwiązaniem są już na zaawansowanym etapie – nic dziwnego, skoro cena za korzystanie z serwisu stale rośnie, a do tego nie jest szczególnie konkurencyjna w porównaniu do rywali.
Google wprowadzi reklamy do Netflix
Według najświeższych doniesień Netflix skupia się teraz na znalezieniu partnera, który będzie współtworzyć z serwisem projekt reklamowy. Gigant zwrócił się w tym celu do firm Alphabet (Google) i Comcast. Jeśli plan Netflixa się powiedzie, reklamy mogą zacząć pojawiać się w serwisie jeszcze w tym roku.
Zastanawiam się, ilu chętnych znalazłoby się na korzystanie z platformy z reklamami. Sporo zależy od tego, w jakiej formie i jak często będą się one wyświetlały. Jak dla mnie brzmi to jednak jak absolutny koszmarek – na ten moment nie mogę wyobrazić sobie sukcesu takiej usługi.
Takie działania Netflixa nie są jednak jedynie pomysłem na zwiększenie popularności platformy – to dla firmy ratunek przed kolejną falą klientów rezygnujących z serwisu. W 2022 roku Netlix po raz pierwszy w historii odnotował bowiem spadek liczby użytkowników.
Przeczytaj również
InPost dostarczy Ci paczkę od Shopee. Promocja dla użytkowników na start
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.