>
Kategorie: Newsy Operatorzy

Kolejne 10 lat wolności roamingu w Unii Europejskiej! Zmieni się wiele – na jeszcze lepsze

Od dnia 1 lipca 2022 roku szykują się solidne zmiany związane z „roaming jak w domu” w UE (roaming). Wreszcie ochrona praw konsumenta będzie działać jak należy. Co jest konkretnie planowane, dowiesz się z tego wpisu.

  • UE chce wprowadzić konieczność powiadomienia o dodatkowych opłatach.
  • Taka sama ilość internetu mobilnego ma być dostępna w kraju oraz za granicą.
  • Stawia się na powszechność informacji w celu uświadomienia klienta.

Nowe przepisy w „Roam Like at Home” w UE

Pięć lat temu dokonała się rewolucja jeżeli chodzi o roaming w UE. Wszystko to za sprawą inicjatywy „Roam Like at Home”. Została wprowadzona dokładnie 15 czerwca 2017 roku w wyniku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Zasada ta ustanowiła zrównanie cen za połączenia (głosowe, SMS-owe lub transfer Internetu) wykonywanych na terenie UE w stosunku do krajowych operatorów.

Teraz inicjatywa została przedłużona na kolejne 10 lat, czyli do 2032 roku. W ramach nowelizacji doczekamy się kilku korzystnych zmian. Nareszcie konsument został dostrzeżony jako najważniejszy podmiot w gospodarce. Firmy i obywatele namacalnie odczują skutki nowych regulacji. Korzystanie z usług stanie się dogodniejsze oraz bardziej przejrzyste.

Nowością w „Roam Like at Home” jest koncentracja na jakości obsługi. Oznacza to, że konsumentom należy oferować takie same usługi za granicą jak i w kraju macierzystym. Pod warunkiem że dana usługa jest dostępna tu i tu. Jeżeli w swojej ojczyźnie posiadasz obsługę sieci 5G, masz mieć to zagwarantowane również w krajach Uni Europejskiej.

fot. mobilenetcompanion.co.uk

Podróżując za granice często, dochodzi do sytuacji przełączanie się na sieci nieznane, które naliczają horrendalne opłaty. Od teraz operator ma obowiązek Cię o tym poinformować, co więcej jeśli opłaty wzrosną do górnego określonego limitu, powinien również automatycznie wyłączyć taką „przyjemność”.

Od teraz operatorzy są zmuszeni do informowania swoich klientów o jakości usługi oraz wysyłania SMS-a z informacją, czy istnieje możliwość wzrostu jej opłaty.

Dodatkowo jeśli klient nie może uzyskać dostępu do ujednoliconego numeru alarmowego, jakim jest 112; operator będzie musiał zapewnić alternatywne, w pełni bezpłatne rozwiązanie.

Źródła: 1, 2

Patryk Zimowski

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025