Nokia traci dobry PR wśród młodych! Badanie dotyczące popularności producentów telefonów komórkowych przeprowadzono na zlecenie internetowego serwisu Habbo Hotel. Raport cytuje także agencja Reuters.
W badaniu wzięło udział 112000 nastolatków z 30 krajów. Blisko 21% z respondentów wskazało Nokię jako ulubionego producenta telefonów. Sporo? Raczej nie, biorąc pod uwagę to, że rok temu takiej odpowiedzi udzielało 29% ankietowanych. Analitycy twierdzą, że spadek popularności fińskiego producenta to wynik złej strategii. Firma nie wprowadza na rynek produktów skierowanych dla młodych ludzi. Wyjątkiem jest dotykowa Nokia 5800 XpressMusic, która sprzedaje się wyśmienicie (blisko 2,6 mln sztuk!). Jednym modelem nie da się jednak wpłynąć na globalny trend.
W badaniu nie brano pod uwagę kilku tak zwanych „wschodzących rynków”, na których Nokia cały czas jest niekwestionowanym liderem.
źródło: mobileburn
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.