>
Kategorie: Newsy

Bunt producentów mobilnej rozrywki – nie będziemy płacić myta Apple i Google!

Coraz więcej producentów gier mobilnych wyraża swoje niezadowolenie wobec prowizji, którą ponosi za sprzedaż swoich produktów. Jaki jest sposób na obejście płacenia lwiej części z biznesu gigantom?

W związku z drakońskimi opłatami, które producenci elektronicznych treści ponoszą przy każdorazowej sprzedaży za pośrednictwem popularnych sklepów z aplikacjami, coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z usług pośredników.

Bunt producentów mobilnych gier

Prawdziwą lawinę zmian dotyczących prowizji za sprzedaż produktów cyfrowych zapoczątkował konflikt pomiędzy Apple a Epic.

Streszczając, Epic zaproponował graczom tańszą alternatywę zakupu swoich produktów za pomocą waluty o nazwie V-dolce w grze Fortnite, która miała być kupowana bezpośrednio od Epica, omijając prowizję Apple Store.

Fot. Game of Thrones: Conquest web store

Poczynania sprytnych działaczy Epica nie spodobały się Apple, które usunęło Fortnite ze swojego sklepu, co doprowadziło do pozwu firmy z Cupertino przez Epic Games. 

Zasadniczo w sporze nikt nie wygrał, a obie firmy straciły wiele milionów dolarów. Od tego czasu w życie weszło wiele zmian w stawkach za prowizje od sprzedaży w sklepach App Store oraz Google Play Store.

Oba sklepy obniżyły swoje stawki do 15%, ale pozostawiając wiele skomplikowanych kwestii. Obniżona stawka miała dotyczyć bowiem tylko pierwszego zarobionego miliona dolarów w roku, później stawka wracała do swojej pierwotnej wielkości tj. 30%.

Raport firmy analitycznej Game Refinery jasno wskazuje trend, wobec którego coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów na własnych domenach bez pośredników w postaci sklepów z aplikacjami.

Gry, które przeprowadziły taki zabieg to m.in.:  Game of Thrones: ConquestClash of Clans, Marvel Strike Force oraz Star Trek Fleet Command

Game Refinery donosi, że tytuł Marvel Strike Force zarobił ubiegłego miesiąca 4 miliony $ z samej sprzedaży ze sklepu iOS App Store.

Trudno zatem się dziwić, że producenci gier szukają dróg, aby zmaksymalizować swoją rentowność. Biorąc pod uwagę 15% prowizję na pierwszy milion oraz 30% na nadwyżkę, sama prowizja pochłonęłaby aż 1,05 mln $ ze sprzedaży.

Można zastanawiać się, czy to dobry kierunek dla producentów mobilnych gier, czy jednak sprzedaż ich tytułów mocno spadnie ze względu na brak możliwości zakupu gier przez wygodne aplikacje.

źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Najlepszy w historii Xiaomi na żywo przed lutową premierą

Globalny Xiaomi 15 Ultra ujawnia kolejne tajemnice. Superflagowiec już nie tylko zdradził wygląd na żywo…

30 stycznia 2025
  • Promocje

Epicka strategia turowa do kupienia taniej o 140 zł. To bardzo ciekawy tytuł

Epicka strategia turowa trafiła na 80% zniżkę. Ta sprawi, że przy zakupie tytułu zaoszczędzicie -…

30 stycznia 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Apple wypłaci pieniądze za wadliwe baterie zegarków. To marne grosze

Apple znów musi wypłacić pieniądze użytkownikom sprzętów marki. To w związku z ugodą, która dotyczy…

30 stycznia 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Takimi smartfonami zyskuje się sympatię ManiaKów. Długi czas pracy, czysty Android i nietuzinkowy wygląd

Nothing Phone (3a) będzie jednym z ciekawszych wyborów do kupienia w Polsce. Smartfon klasy średniej,…

30 stycznia 2025
  • Newsy
  • Operatorzy
  • T-Mobile

1000 GB na rok w prezencie od T-Mobile. Kto może skorzystać?

T-Mobile przygotował atrakcyjny bonus dla klientów operatora. To aż 1000 GB internetu, które aktywne będą…

30 stycznia 2025
  • Android
  • Google
  • Newsy

Android 16 zmusi do tego każdą aplikację. Będziesz zachwycony

Android 16 ma przynieść smartfonom ważną funkcję dla fanów trybu ciemnego. Ta ma bowiem sprawić,…

30 stycznia 2025