>
Kategorie: Newsy

Bunt producentów mobilnej rozrywki – nie będziemy płacić myta Apple i Google!

Coraz więcej producentów gier mobilnych wyraża swoje niezadowolenie wobec prowizji, którą ponosi za sprzedaż swoich produktów. Jaki jest sposób na obejście płacenia lwiej części z biznesu gigantom?

W związku z drakońskimi opłatami, które producenci elektronicznych treści ponoszą przy każdorazowej sprzedaży za pośrednictwem popularnych sklepów z aplikacjami, coraz więcej firm decyduje się na rezygnacje z usług pośredników.

Bunt producentów mobilnych gier

Prawdziwą lawinę zmian dotyczących prowizji za sprzedaż produktów cyfrowych zapoczątkował konflikt pomiędzy Apple a Epic.

Streszczając, Epic zaproponował graczom tańszą alternatywę zakupu swoich produktów za pomocą waluty o nazwie V-dolce w grze Fortnite, która miała być kupowana bezpośrednio od Epica, omijając prowizję Apple Store.

Fot. Game of Thrones: Conquest web store

Poczynania sprytnych działaczy Epica nie spodobały się Apple, które usunęło Fortnite ze swojego sklepu, co doprowadziło do pozwu firmy z Cupertino przez Epic Games. 

Zasadniczo w sporze nikt nie wygrał, a obie firmy straciły wiele milionów dolarów. Od tego czasu w życie weszło wiele zmian w stawkach za prowizje od sprzedaży w sklepach App Store oraz Google Play Store.

Oba sklepy obniżyły swoje stawki do 15%, ale pozostawiając wiele skomplikowanych kwestii. Obniżona stawka miała dotyczyć bowiem tylko pierwszego zarobionego miliona dolarów w roku, później stawka wracała do swojej pierwotnej wielkości tj. 30%.

Raport firmy analitycznej Game Refinery jasno wskazuje trend, wobec którego coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów na własnych domenach bez pośredników w postaci sklepów z aplikacjami.

Gry, które przeprowadziły taki zabieg to m.in.:  Game of Thrones: ConquestClash of Clans, Marvel Strike Force oraz Star Trek Fleet Command

Game Refinery donosi, że tytuł Marvel Strike Force zarobił ubiegłego miesiąca 4 miliony $ z samej sprzedaży ze sklepu iOS App Store.

Trudno zatem się dziwić, że producenci gier szukają dróg, aby zmaksymalizować swoją rentowność. Biorąc pod uwagę 15% prowizję na pierwszy milion oraz 30% na nadwyżkę, sama prowizja pochłonęłaby aż 1,05 mln $ ze sprzedaży.

Można zastanawiać się, czy to dobry kierunek dla producentów mobilnych gier, czy jednak sprzedaż ich tytułów mocno spadnie ze względu na brak możliwości zakupu gier przez wygodne aplikacje.

źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Fantastyczny FPS do zgarnięcia za grosze i to dosłownie. Mowa o promocji na poziomie 99%!

Blood West to FPS do zgarnięcia za grosze. Ta promocja w sklepie internetowym jak najbardziej…

12 marca 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Jeżeli OnePlus Nord 5 naprawdę ma Dimensity 9400+ i 7500 mAh, to w średniej półce już dawno nie było takiego „zabójcy flagowców”

OnePlus Ace 5V zdradził potężną specyfikacją przed premierą. Ma wielką baterię i flagowy procesor. Czy…

12 marca 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

To właśnie dzięki takim telefonom Motorola w Polsce sprzedaje się jak szalona. Oficjalne grafiki i cena

Motorola Edge 60 Fusion pozuje na oficjalnych grafikach producenta przed premierą. Znamy również cenę w…

12 marca 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Pułapka zastawiona na użytkowników BLIK. Oto co trzeba wiedzieć

Użytkownicy BLIK są w niemałych opałach. Oszuści internetowi zastawili kilka sprytnych pułapek, które pozwalają im…

12 marca 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Google Pixel 10, 10 Pro i 10 Pro XL w potężnym przecieku. Jeżeli nie uratuje ich procesor, to nie uratuje ich nic

Spodziewałem się, że Google Pixel 10, Pixel 10 Pro i Pixel 10 Pro XL mogą…

12 marca 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

1100 złotych za 144 Hz, 6.78″ AMOLED, 6400 mAh i Snapdragona 8s Gen 3 to rozbój w biały dzień – ale taki pozytywny

iQOO Neo 10R zadebiutował oficjalnie. Smartfon kosztuje 1200 złotych, a specyfikacją jest w stanie konkurować…

12 marca 2025