Telewizor to już przeżytek, a wszyscy spędzamy czas stale przyklejeni do smartfonów? Nie do końca. Okazuje się, że wielu Polaków wciąż ceni sobie te sprzęty. I to więcej, niż może Ci się wydawać!
Na co dzień chętniej korzystasz ze smartfona czy telewizora? Jeśli wybrałeś pierwszą odpowiedź, to okazuje się, że niekoniecznie jesteś w większości.
Według najświeższych badań zleconych przez TP Vision (warto zaznaczyć, że to właściciel marki Philips TV & Sound), Polacy bardzo często decydują się na korzystanie z większego ekranu w celu konsumpcji ulubionych treści. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie osób w wieku od 18 do 75 lat.
Telewizor to podstawowy sprzęt w naszych domach
Według przeprowadzonych badań, w aż 97% gospodarstw domowych znajduje się telewizor. W połowie z nich jest to nawet więcej niż jedno urządzenie.
Użytkownicy twierdzą, że najchętniej za jego pośrednictwem korzystają z serwisów streamingowych oraz klasycznej telewizji. Według badań dla ponad 40% respondentów telewizja nadal jest głównym źródłem informacji.
Dla aż 77% ankietowanych telewizor to ważny element salonu – ponad 50% badanych zaznacza, że sprzęt ten odgrywa istotną rolę w codziennym życiu. Aż ponad 47% badanych w przyszłości planuje zakup kolejnego, większego modelu.
Ponad 82% ankietowanych uznało też, że telewizor znacznie lepiej sprawdzi się do konsumpcji treści – ze względu na wyższą jakość obrazu. 82% zwraca natomiast uwagę na wyższą jakość dźwięku. Co więcej, 69% badanych uznaje, że telewizor oferuje stabilniejsze połączenie z internetem.
Wszystko wskazuje więc na to, że pomimo zmniejszającego się zainteresowania samą telewizją (choć wciąż jest ono dość spore), telewizory nie mają się czego obawiać. To w wielu przypadkach rozwiązanie znacznie wygodniejsze od smartfona czy laptopa, co jasno zauważają użytkownicy – szczególnie Ci, którzy chcą zdecydować się na większy model.
Współczesne telewizory, tzw. smart TV zapewniają możliwość dostępu do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z internetu i szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VoD. Dzięki temu mamy praktycznie ten sam dostęp do informacji z poziomu telewizora, jak i smartfona. Co więcej, stanowią one domowe centra rozrywki, a oglądanie ich przed dużym ekranem wysokiej jakości pozwala w pełni się zrelaksować czy to samemu, czy w rodzinnym gronie.
– mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce
Przeczytaj również
Netflix rozpoczyna współpracę z Microsoftem. Nadchodzą niższe ceny i…reklamy
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.