Jakie smartfony kupują Polacy? Małe czy duże? Z dobrym aparatem? Czy design ma znaczenie? Oppo przeprowadziło badanie dotyczące kluczowych czynników branych pod uwagę przez Polaków przy wyborze smartfona. Ich wybory mogą Cię zaskoczyć!
Jest kilka kwestii, które dla Polaków były, są i będą ważne przy wyborze wymarzonego smartfona. Należą do nich m.in. dobry aparat, płynność działania czy przystępna cena.
Firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Oppo postanowiła przyjrzeć się temu tematowi bliżej, przeprowadzając badanie dotyczące kluczowych czynników branych pod uwagę przez Polaków. Sprawdźmy, jak prezentują się ich wybory!
Jakie smartfony kupują Polacy? Nie lubimy patelni
Choć obecnie większość smartfonów ma już przekątną sporo powyżej 6 cali, okazuje się, że Polakom najbardziej odpowiadają urządzenia z ekranami 5, maksymalnie 6-calowymi. Najchętniej wybieramy też sprzęty w kolorze czarnym, z zaokrąglonymi krawędziami.
Dla 75% badanych design smartfona ma znaczenie – co ciekawe, bardziej liczy się dla nas sam przód urządzenia, a mniej jego tył. Najbardziej podobają nam się sprzęty wykonane ze szkła lub aluminium. O trwałość sprzętu dbamy przy użyciu etui (80%), a niezwykle ważna jest dla nas dioda powiadomień.
Co zaskakujące, według badania aż 15% respondentów nie zabezpiecza swoich smartfonów nawet kodem PIN. W opozycji znalazło się 30% badanych, którzy do zabezpieczenia telefonu używają więcej niż jednej metody (np. kod PIN i czytnik biometryczny).
Jeśli chodzi o aparaty – dla większości z nas ich ilość nie ma znaczenia. Liczy się przede wszystkim jakość. Co ciekawe, nie ma też dla nas szczególnego znaczenia, czy czujniki umieszczone są w tzw. wyspie, czy nie.
Aż 70% użytkowników zwraca natomiast uwagę na obecność diody powiadomień – jak się okazuje, to dla wielu jeden z kluczowych elementów smartfona. Dla 63% badanych znaczenie ma rodzaj wejścia USB, dla 59% ważne jest ułożenie klawiszy funkcyjnych, dla 57% istotny jest slot na kartę SIM, natomiast 46% respondentów zależy na gnieździe audio.
Smartfonowe wybory kobiet
Blisko 80% badanych kobiet twierdzi, że wyboru smartfona dokonuje samodzielnie. Dla tej grupy najważniejsze przy zakupie smartfona są:
- pojemna bateria – na pierwszym miejscu uplasował się duży akumulator. To bardzo ważna kwestia aż dla 77% badanych. To na tyle ważny aspekt, że ponad połowa kobiet wolałaby grubszy smartfon z bardziej pojemną baterią, którego nie trzeba tak często ładować.
- wysokiej jakości aparat – aż 71% badanych kobiet zwraca uwagę na ten element. Kobiety zwracają też uwagę na umiejscowienie kamerki do selfie. Najbardziej podobają im się aparaty ukryte pod ekranem (22%.) oraz wycięcie w kształcie kropli wody (21%).
- ładny design – nie da się ukryć, że dla płci pięknej wygląd smartfona ma znaczenie (twierdzi tak 70% respondentek). Jeśli chodzi o jego kolor, Polki najczęściej stawiają na czerń i niebieski (podobnie jak mężczyźni).
- odporność na zarysowania i wodę – oba te aspekty są kluczowe dla ponad 90% badanych. Dla 75% kobiet ważna jest też odporność na odciski palców. Niemal 60% badanych korzysta z etui by chronić swój sprzęt.
- elementy ułatwiające życie – idealny smartfon dla Polki powinien zostać wyposażony w takie elementy jak dioda powiadomień (69%) czy mini jack (39%).
Ile wydajemy na smartfony?
Większość z nas (blisko 50%) przeznacza na zakup nowego smartfona kwotę ok. 1400 złotych. Ci, którzy decydują się na sprzęt za ponad 4200 złotych stanowią nieliczną grupę (12% badanych).
Polacy najchętniej wybierają smartfony nowe (88%), a wymieniają je na nowszy model rzadziej niż co dwa lata (ponad 50%) – połowa z tych 50% nowe smartfony kupuje nie częściej niż 36 miesięcy.
Jaki jest idealny telefon dla Polaka?
Czy patrząc na powyższe oczekiwania, masz przed oczami jakiś konkretny model?
Zdaje się, że Damian odnalazł idealny telefon dla Polaka:
Odnalazłem idealny telefon dla Polaka! Gdy go poznasz, szczęka opadnie Ci na podłogę
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.