Z godziny na godzinę coraz więcej klientów Plus donosi o problemach z korzystaniem z usług sieci. Wyjaśniamy, czym jest to spowodowane.
Plus zalicza w ostatnich miesiącach spory odpływ klientów – regularnie z usług zielonego operatora rezygnują tysiące konsumentów. Po dzisiejszej awarii być może do tego grona dołączy znacznie więcej osób.
W serwisie Downdetector od rana do godziny 15:00 raport złożyło ponad 1000 klientów sieci. Jak podają, problemy dotyczą zarówno aplikacji mobilnej, jak i wykonywania połączeń czy wysyłania SMS-ów. Jest więc poważnie.
Nie działają usługi Plus – czy to awaria?
Co ważne, problemy dotykają jedynie użytkowników taryf na kartę – klienci abonamentowi mogą więc być spokojni. Jeśli spojrzymy na mapę w serwisie Downdetector, widzimy, że problemy dotykają mieszkańców całej Polski. Najwięcej zgłoszeń pochodzi m.in. z Warszawy, Wrocławia, Lublina, Krakowa czy Szczecina.
Okazuje się, że problemy dotyczące usług operatora nie są wcale niespodziewaną awarią. Jak podaje Plus, wszystko to przez aktualizację systemów IT obsługujących prepaid – szkoda tylko, że operator nie poinformował o tym wystarczająco wcześnie, a (nie)awaria trwa już kilka dobrych godzin.
Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie całość usług zostanie przywrócona. Nie zwiastuje to jednak Plusowi zbyt dobrze – szybko może się okazać, że Plus po raz kolejny wyprzedzi Play w zestawieniu operatorów, z których najchętniej uciekają polscy klienci:
Polacy lawinowo uciekają z Play i Plusa! Wszyscy chcą być w T-Mobile
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.