>
Kategorie: Newsy

Czy Microsoft ostrzy kły na giganta w branży VOD?

Popularna platforma streamingowa Netflix nawiązała współpracę z Microsoft. Czy spadek rentowności doprowadzi do przejęcia serwisu?

Subskrybenci coraz śmielej rezygnują z subskrypcji Netflixa. Powodów jest wiele a wśród nich rosnąca konkurencja, systematyczne podwyżki cen subskrypcji, a w końcu znienawidzone przez masy reklamy.

Netflix and no Chill

Fot. Netflix

Ostatnio pisaliśmy o tym, jak wielu użytkowników rezygnuje z Netflixa.

Wzrost konkurencyjności ze strony m.in. HBO Max, Amazon Prime Video oraz Disney+ jest na tyle mocny, że wielu użytkowników skreśla z listy swoich comiesięcznych rachunków bardzo drogą subskrypcję Netflixa.

Optymizmem nie napawają również plany serwisu mające narzucać aktywnym subskrybentom reklamy. No, ale jak to, przecież płacę?!

Reklamy miałyby wynagrodzić platformie spadek liczby subskrybentów, ale pomysł ten przypomina podwiązywanie wadliwych komponentów silnika trytytkami, albo uszczelniania wycieku plastrem.

Jak bowiem można liczyć na większe zyski, obrzucając swoich klientów treściami reklamowymi, których w zamyśle każdy opłacając subskrypcje, chciał uniknąć?

Obiegowa opinia odnośnie sytuacji Netflixa to coś w stylu tonącego okrętu, gdzie kapitan w desperackim akcie próby ratowania łajby strzela do załogi popadającej w panikę, celem podniesienia morale.

Plotki, domysły i cichy partner — Microsoft

Fot. Microsoft

Można powiedzieć, że tonący chwyta brzytwy i nie inaczej wydaje się, jest w przypadku Netflixa.

Coraz śmielsze pomysły, stawiające na szali lojalność dotychczasowych klientów, a co za tym idzie osłabienia wizerunku marki niegdyś kojarzonej z absolutnym topem wśród platform VOD.

W przypadku systemu reklam na platformie Netflix zawiązał partnerstwo z Microsoftem, który ma korzystać z technologii firmy z siedzibą w Redmond. Dodatkowo Microsoft został partnerem sprzedażowym serwisu co świadczyć może o szerokim pełnomocnictwie i wglądu w struktury finansowe Netflixa.

Wielkie konsorcja raczej unikają takiego poziomu lustracji względem zewnętrznych podmiotów, więc ostatecznie można snuć domysły, że Microsoft zaciera ręce na wchłonięcie platformy z czerwonym N w logo.

Oficjalny tweet Dyrektora Generalnego Microsoft jasno potwierdza, że plany Microsoftu wobec Netflixa są przynajmniej… Ambitne.

Co wyniknie z partnerstwa i jak zareagują klienci, którzy nie zamierzają rezygnować z opłacania Netflixa? Czy reklamy na starcie zniechęcą nowych klientów na tyle, że popularny serwis streamingowy całkowicie zmieni formę, lub zostanie zmuszony do sprzedaży?

Na tym etapie możemy mówić tylko o spekulacjach, jednak jeśli platforma nie pójdzie po rozum do głowy i nie postawi widowni na pierwszym miejscu, trudno wróżyć sukcesu i zachowania pozycji na rynku.

Być może bogaty Microsoft nie ma ochoty budować swojej platformy od zera i tworzy podwaliny pod wejście w branże. Warto przypomnieć, że amerykańska firma w tym roku sfinalizowała zakup wielkiej firmy, jaką jest Activision Blizzard, który również był w słabej kondycji finansowej, a skandal wewnątrz korporacji gonił kolejny skandal. Kto wie być może i w tej sytuacji algorytm działania będzie podobny.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1325061/netflix-utrata-abonentow/

Źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Rewelacyjny aparat, czysty Android, lata wsparcia i IP67 za 1215 zł! W tej cenie to bajeczny smartfon

Aż trudno uwierzyć, że w przedziale 1000-1500 złotych kupimy smartfon z wodoszczelnością, 5 latami aktualizacji,…

19 stycznia 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Jeden z najlepszych tanich telefonów z Androidem 15 w Polsce. Oto nowości w aktualizacji

"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Sprawdź ceny Galaxy S25 (+, Ultra) przed premierą. Czy flagowce Samsung w tym roku będą droższe?

Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Kultowy RPG objęty gigantycznym 90% rabatem. Ten popularny tytuł kupisz za niecałe 20 zł

Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025