>
Kategorie: Newsy

Czy Microsoft ostrzy kły na giganta w branży VOD?

Popularna platforma streamingowa Netflix nawiązała współpracę z Microsoft. Czy spadek rentowności doprowadzi do przejęcia serwisu?

Subskrybenci coraz śmielej rezygnują z subskrypcji Netflixa. Powodów jest wiele a wśród nich rosnąca konkurencja, systematyczne podwyżki cen subskrypcji, a w końcu znienawidzone przez masy reklamy.

Netflix and no Chill

Fot. Netflix

Ostatnio pisaliśmy o tym, jak wielu użytkowników rezygnuje z Netflixa.

Wzrost konkurencyjności ze strony m.in. HBO Max, Amazon Prime Video oraz Disney+ jest na tyle mocny, że wielu użytkowników skreśla z listy swoich comiesięcznych rachunków bardzo drogą subskrypcję Netflixa.

Optymizmem nie napawają również plany serwisu mające narzucać aktywnym subskrybentom reklamy. No, ale jak to, przecież płacę?!

Reklamy miałyby wynagrodzić platformie spadek liczby subskrybentów, ale pomysł ten przypomina podwiązywanie wadliwych komponentów silnika trytytkami, albo uszczelniania wycieku plastrem.

Jak bowiem można liczyć na większe zyski, obrzucając swoich klientów treściami reklamowymi, których w zamyśle każdy opłacając subskrypcje, chciał uniknąć?

Obiegowa opinia odnośnie sytuacji Netflixa to coś w stylu tonącego okrętu, gdzie kapitan w desperackim akcie próby ratowania łajby strzela do załogi popadającej w panikę, celem podniesienia morale.

Plotki, domysły i cichy partner — Microsoft

Fot. Microsoft

Można powiedzieć, że tonący chwyta brzytwy i nie inaczej wydaje się, jest w przypadku Netflixa.

Coraz śmielsze pomysły, stawiające na szali lojalność dotychczasowych klientów, a co za tym idzie osłabienia wizerunku marki niegdyś kojarzonej z absolutnym topem wśród platform VOD.

W przypadku systemu reklam na platformie Netflix zawiązał partnerstwo z Microsoftem, który ma korzystać z technologii firmy z siedzibą w Redmond. Dodatkowo Microsoft został partnerem sprzedażowym serwisu co świadczyć może o szerokim pełnomocnictwie i wglądu w struktury finansowe Netflixa.

Wielkie konsorcja raczej unikają takiego poziomu lustracji względem zewnętrznych podmiotów, więc ostatecznie można snuć domysły, że Microsoft zaciera ręce na wchłonięcie platformy z czerwonym N w logo.

Oficjalny tweet Dyrektora Generalnego Microsoft jasno potwierdza, że plany Microsoftu wobec Netflixa są przynajmniej… Ambitne.

Co wyniknie z partnerstwa i jak zareagują klienci, którzy nie zamierzają rezygnować z opłacania Netflixa? Czy reklamy na starcie zniechęcą nowych klientów na tyle, że popularny serwis streamingowy całkowicie zmieni formę, lub zostanie zmuszony do sprzedaży?

Na tym etapie możemy mówić tylko o spekulacjach, jednak jeśli platforma nie pójdzie po rozum do głowy i nie postawi widowni na pierwszym miejscu, trudno wróżyć sukcesu i zachowania pozycji na rynku.

Być może bogaty Microsoft nie ma ochoty budować swojej platformy od zera i tworzy podwaliny pod wejście w branże. Warto przypomnieć, że amerykańska firma w tym roku sfinalizowała zakup wielkiej firmy, jaką jest Activision Blizzard, który również był w słabej kondycji finansowej, a skandal wewnątrz korporacji gonił kolejny skandal. Kto wie być może i w tej sytuacji algorytm działania będzie podobny.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1325061/netflix-utrata-abonentow/

Źródło

Jan S.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Do sieci wyciekły dokładne daty aktualizacji, po której Twój Xiaomi, Redmi i POCO zmienią się nie do poznania

W sieci pojawiała się pełna lista smartfonów Xiaomi, Redmi i POCO z aktualizacją do HyperOS…

24 kwietnia 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Polska znów nabita w butelkę. Nowy HONOR z zagranicy ma lepszą baterię i jest znacznie tańszy niż ten dostępny u nas

Jest cienki i wytrzymały, ma pojemną baterię oraz istnie flagowy element, a do tego jest…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Jestem pozamiatany. Ten flagowiec na żywo wygląda tak dobrze, że można wybaczyć mu konserwatywną powtarzalność

Sony Xperia 1 VII przed premierą pojawiła się na zdjęciach na żywo. Fioletowy wariant to…

24 kwietnia 2025
  • Promocje

Epic Games rozdaje małą perełkę. To przygodówka z bardzo pozytywnymi opiniami

Epic Games rozdaje perełkę od indie studia – gracze przez najbliższy tydzień mogą odebrać za…

24 kwietnia 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Tablety

No i proszę – jak się chce, to da się zrobić tani i mocny tablet z ekranem 144 Hz i klawiaturą

Honor Pad GT zadebiutował oficjalnie. Ponieważ ma rozsądną specyfikację i niską cenę, chętnie zobaczyłbym go…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Xiaomi kpi sobie z konkurencji. Wsadzili eksflagowy procesor i baterię 7550 mAh do 7.98 mm telefonu za 1030 złotych

Nie mam pojęcia, w jaki sposób Redmi Turbo 4 Pro może być tak tani na…

24 kwietnia 2025