Jesteś klientem Orange lub T-Mobile? W takim razie nie mam dla Ciebie dobrych wieści. Operatorzy poinformowali właśnie, że będą podnosić ceny stosownie do inflacji nawet W TRAKCIE trwania umowy.
Orange i T-Mobile mają powody do zadowolenia. To bowiem dwaj operatorzy, którzy obecnie w Polsce cieszą się największym zainteresowaniem. W tarapatach jest za to Plus i Play. Czy po wejściu nowych zasad się to zmieni?
Orange i T-Mobile – podwyżki inflacyjne
Podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych Orange, operator podzielił się z nami pewną niezbyt optymistyczną wiadomością.
Prezes Orange poinformował, że od drugiego kwartału 2022 w umowach wprowadzane są klauzule inflacyjne, które umożliwiają operatorowi zmienić ceny usług w trakcie ich trwania. Ciekawe, że Orange postanowił podzielić się z nami tą informacją dopiero w trzecim kwartale.
Jacek Kunicki, odpowiedzialny za finanse Orange Polska dodaje, że klauzule inflacyjne dają operatorowi możliwość podniesienia cen, ale nie oznaczają automatycznych podwyżek.
Do szacownego grona operatorów wprowadzających indeksację cen o inflację dołącza również T-Mobile. Magentowy operator wprowadził takie zapisy w nowych umowach od 1 lipca 2022 roku.
Sytuacja ekonomiczna sprawia, że musimy liczyć się z postępującym wzrostem kosztów operacyjnych, co oznacza, że w dłuższej perspektywie wyzwaniem może stać się utrzymanie najwyższej jakości usług i tempa inwestycji. Chcemy dostarczać klientom ofertę na najwyższym poziomie i rozwijać się, więc podejmujemy działania obliczone na utrzymanie rentowności – jednym z nich jest wprowadzenie klauzul indeksacyjnych w nowych umowach z klientami.
Co ważne, operator może podnieść ceny dopiero w 2023 roku, po tym, jak Główny Urząd Statystyczny opublikuje dane o inflacji za 2022 rok.
Czy mogę zrezygnować z umowy?
Dobra wiadomość jest przynajmniej taka, że umowa z klauzulą inflacyjną może zostać rozwiązana przez klienta po wprowadzeniu podwyżek. Informuje o tym Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange:
W przypadku uruchomienia klauzuli inflacyjnej i podwyższenia cen klienci zostaną poinformowani o tym z 30-dniowym wyprzedzeniem. Daje im to też prawo do bezkosztowego odstąpienia od umowy
W przypadku Orange klauzule wprowadzane są stopniowo w umowach o usługi mobilne i pakiety Orange Love – u klientów indywidualnych i firm z segmentu SOHO.
Przeczytaj również
Te niebezpieczne aplikacje ze sklepu Google koniecznie usuń! Pobrało je 10 milionów użytkowników
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.