Rynek smartfonów w drugim kwartale 2022 roku ma się nieco gorzej, niż na początku roku. Jak jednak wygląda to dokładniej i kto zyskał, a kto stracił?
Ostatnio mogliście przeczytać na naszym portalu, że kupujecie mniej smartfonów, niż na początku roku. Teraz jednak został opublikowany szczegółowy raport od Strategy Analytics, omawiający rynek smartfonów w Q2 2022.
Rynek smartfonów w drugim kwartale 2022 roku – raport
Globalnie omawiany rynek stracił zarówno rok do roku, jak i kwartał do kwartału nieco ponad 7%. Oznacza to, że globalnie dostarczono o 23 miliony smartfonów mniej. Którzy producenci sobie z tym poradzili?
Pokazuje to raport przygotowany przez Strategy Analytics. Jak widzimy, Dostarczono na rynek 291,2 miliona urządzeń, z czego najwięcej, bo aż 62,5 miliona sztuk dostarczył Samsung, co daje 21,5% udziału w rynku. Końcowy wzrost to 9,5% względem wyniku sprzed roku.
Następny wynik to Apple. Na rynku zawitało 47,5 miliona iPhone-ów, co daje firmie z Cupertino 16,3% udziału w rynku i wzrost rok do roku na poziomie 3,3%.
Podium kończy chiński producent, jakim jest Xiaomi. Marka z Państwa środka „wydała na świat” 39,5 miliona smartfonów ze swoim logo. Nie jest to jednak powód do dumy, bo pomimo utrzymania się na podium z wynikiem 13,6% udziału, jest to wynik o 25,2% gorszy w porównaniu do roku 2021.
Dwa ostatnie miejsca to marki, które w zasadzie można by liczyć razem, ponieważ należą do jednego koncernu BBK Electronics, czyli OPPO oraz vivo.
Ten pierwszy zanotował wynik 27,7 miliona sztuk i 9,5% udziału. Nie był to dla nich również dobry kwartał, ponieważ podobnie jak Xiaomi, zanotowali stratę 26,1%.
vivo natomiast może pochwalić się dostarczeniem 24,9 miliona smartfonów, co daje chińskiej firmie 8,6% udział w rynku. Nadal jest to jednak spadek rzędu 21%.
Pozostali producenci, jak chociażby Sony, dostarczyli łącznie 97,1 miliona telefonów. Daje to 30,5% całego rynku oraz malutki spadek rzędu 0,2% względem wyniku sprzed roku.
2022 rok nie jest dla producentów smartfonów łaskawy
Jak widać na całości raportu, od początku roku rynek smartfonów notuje spadki, najpierw o 51 milionów urządzeń, a obecnie kolejne 23 miliony.
Pozostaje pytanie, co to powoduje? Globalna sytuacja, jak inflacja i problemy z dostępem do komponentów? Czy może jednak smartfony są po prostu mniej ciekawe względem tych z 2021 roku?
Co Wy o tym myślicie? Dajcie znać w komentarzach!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.