Rynek smartfonów w drugim kwartale 2022 roku ma się nieco gorzej, niż na początku roku. Jak jednak wygląda to dokładniej i kto zyskał, a kto stracił?
Ostatnio mogliście przeczytać na naszym portalu, że kupujecie mniej smartfonów, niż na początku roku. Teraz jednak został opublikowany szczegółowy raport od Strategy Analytics, omawiający rynek smartfonów w Q2 2022.
Globalnie omawiany rynek stracił zarówno rok do roku, jak i kwartał do kwartału nieco ponad 7%. Oznacza to, że globalnie dostarczono o 23 miliony smartfonów mniej. Którzy producenci sobie z tym poradzili?
Pokazuje to raport przygotowany przez Strategy Analytics. Jak widzimy, Dostarczono na rynek 291,2 miliona urządzeń, z czego najwięcej, bo aż 62,5 miliona sztuk dostarczył Samsung, co daje 21,5% udziału w rynku. Końcowy wzrost to 9,5% względem wyniku sprzed roku.
Następny wynik to Apple. Na rynku zawitało 47,5 miliona iPhone-ów, co daje firmie z Cupertino 16,3% udziału w rynku i wzrost rok do roku na poziomie 3,3%.
Podium kończy chiński producent, jakim jest Xiaomi. Marka z Państwa środka „wydała na świat” 39,5 miliona smartfonów ze swoim logo. Nie jest to jednak powód do dumy, bo pomimo utrzymania się na podium z wynikiem 13,6% udziału, jest to wynik o 25,2% gorszy w porównaniu do roku 2021.
Dwa ostatnie miejsca to marki, które w zasadzie można by liczyć razem, ponieważ należą do jednego koncernu BBK Electronics, czyli OPPO oraz vivo.
Ten pierwszy zanotował wynik 27,7 miliona sztuk i 9,5% udziału. Nie był to dla nich również dobry kwartał, ponieważ podobnie jak Xiaomi, zanotowali stratę 26,1%.
vivo natomiast może pochwalić się dostarczeniem 24,9 miliona smartfonów, co daje chińskiej firmie 8,6% udział w rynku. Nadal jest to jednak spadek rzędu 21%.
Pozostali producenci, jak chociażby Sony, dostarczyli łącznie 97,1 miliona telefonów. Daje to 30,5% całego rynku oraz malutki spadek rzędu 0,2% względem wyniku sprzed roku.
Jak widać na całości raportu, od początku roku rynek smartfonów notuje spadki, najpierw o 51 milionów urządzeń, a obecnie kolejne 23 miliony.
Pozostaje pytanie, co to powoduje? Globalna sytuacja, jak inflacja i problemy z dostępem do komponentów? Czy może jednak smartfony są po prostu mniej ciekawe względem tych z 2021 roku?
Co Wy o tym myślicie? Dajcie znać w komentarzach!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Popularny Hack and Slash jest obecnie do zdobycia w naprawdę fajnej cenie. Gra ta stanowi…
Dawno już nie było tak dobrej promocji. Świetna Motorola Edge 40 Neo ma aż 12…
Ten horror zdobył ogromne uznanie graczy na Steamie. Jego popularność zaledwie w dwa miesiące osiągnęła…
Nowe oszustwo znów atakuje Polaków. Tym razem hakerzy chcą wykraść nasz numer PESEL, wymagając od…
Zbliża się premiera serii Xiaomi Redmi Note 14 5G. Znamy dokładny termin debiutu. Smartfony z…
Na oficjalnej polskiej stronie Xiaomi wystartowały promocje na smartfony i nie tylko. W ramach rewelacyjnej…