Czy Xiaomi ma się dobrze? Cóż, ten rok niekoniecznie zalicza na razie do udanych, szczególnie pod kątem pieniędzy. Pojawił się raport finansowy za drugi kwartał 2022 roku. Praktycznie wszędzie spadki.
Z jednej strony chińska firma bryluje premierami nowych produktów, takich jak Xiaomi Mix Fold 2, czy humanoidalny robot, którego ostatnio zaprezentował sam Lei Jun. Finansowo jednak Q2 2022 nie zaliczy się do najlepszych w historii przedsiębiorstwa.
Czy Xiaomi, zamiast rosnąć, kurczy się?
Jak podaje źródło, grupa Xiaomi opublikowała raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku. Czy włodarze tego chińskiego giganta technologicznego mają powody do zadowolenia? Cóż… raczej nie.
W zasadzie nawet nie znając chińskiego, możemy zauważyć praktycznie wszędzie minusowe wartości, w porównaniu rok do roku, czy nawet kwartał do kwartału. Zacznijmy od przychodu. Wyniósł on 70,7 miliarda RMB (49 miliardów złotych), co jest wynikiem gorszym aż o 20,1 % względem zeszłego roku i 4,3 % w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Jak wygląda sprawa dochodu? W zasadzie to jeszcze gorzej. Odnotowano wynik 1,39 miliarda RMB (około 1 miliard złotych). Względem 2021 roku, spadek to zatrważające 67,1 %. Co by nie mówić, takie liczby po prostu nikogo nie mogą napawać optymizmem.
Znacząco ucierpiał segment smartfonów, notując spadek przychodu o 28,5 % oraz dostarczonych urządzeń o 26,2 %. Są to miliardy Jenów chińskich strat, wraz z milionami urządzeń, które „uszczupliło” rynek.
Porównując pierwszą połowę 2022 roku do H1 2021, wygląda to następująco:
- Przychód: 143,5 miliarda RMB, spadek o 12,8 %.
- Dochód: 4,939 miliarda RMB, spadek o 60,1 %.
Jak na razie Xiaomi nie ma niestety czym się chwalić w kontekście wyników finansowych firmy. Wszędzie widać spadki, w każdym praktycznie segmencie rynku, gdzie ten chiński producent próbuje swoich sił. Czy jednak spadek dochodu jest wprost proporcjonalny do spadku przychodu?
Dlaczego tak mocno spadł dochód firmy?
Patrząc na to, że Xiaomi inwestuje w nowy rynek, jakim mają być samochody elektryczne, pokazała pierwszego, humanoidalnego robota w „normalnych rozmiarach”, czy prezentuje produkty jak Mix Fold 2 można dojść do wniosku, dlaczego czystego dochodu jest tak mało.
Xiaomi po prostu inwestuje masę pieniędzy w rozwój swoich produktów, czy nowych gałęzi, którymi się interesuje. Nie można jednak przejść obojętnie faktu, że przykładowo na rynku smartfonów straty są bardzo mocno odczuwalne.
Samsung dalej liderem, Apple nie odpuszcza, a Xiaomi tonie – rynek smartfonów w Q2 2022
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.