Płatności bezgotówkowe opanowały nasz kraj. Mowa tu nie tylko o klasycznych kartach, ale i płatnościach przy użyciu smartwatcha, smartfona czy BLIKA. Sprawdźmy, kto najchętniej z nich korzysta?
Polska płatnościami bezgotówkowymi stoi – nie da się ukryć, że uwielbiamy ten sposób płatności. Ja sama zaliczam się do tego grona osób – z gotówki korzystam tylko od święta, a ostatnimi czasy równie rzadko widuję nawet swój portfel. Płatności smartfonem to miłość od pierwszego użycia.
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Fiserv Polska, ponad 70% Polaków regularnie płaci właśnie bezgotówkowo. To bardzo wysoki wynik – co ciekawe, aż 40% osób powyżej 70 roku życia również z powodzeniem decyduje się na korzystanie z takiego rozwiązania.
Nie da się jednak ukryć, że to młodzi najchętniej decydują się na płatności bez gotówki. Ponad 80% badanych w grupie wiekowej 18-39 lat regularnie korzysta z płatności przy użyciu karty, telefonu czy smartwatcha. Większość ankietowanych robi to w zasadzie wszędzie.
Co jednak warte zaznaczenia, aż 15% ankietowanych twierdzi, że zawsze korzysta jedynie z gotówki. To całkiem wysoki wynik – najpewniej w tej grupie znaleźli się jednak w większości najstarsi badani.
Płatności bezgotówkowe w dużych miastach i małych miasteczkach
W badaniu sprawdzono też zależności dotyczące miejsca zamieszkania badanych. Okazuje się, że ok. 75% badanych mieszkających w dużych i średnich miastach z powodzeniem korzysta z transakcji bez gotówki na co dzień. Inaczej sprawa ma się na wsiach, natomiast nawet tam aż 60% respondentów deklaruje, że korzysta z płatności bezgotówkowych przynajmniej raz w tygodniu.
Przy okazji przeprowadzanego badania firma PolCard sprawdziła również, jak Polacy zapatrują się na kolejne rozwiązania technologiczne dotyczące właśnie płatności.
Mowa tu o realizacji transakcji poprzez aplikację mobilną zainstalowaną na smartfonie lub tablecie. Aż 60% pytanych byłaby zainteresowana taką formą płatności, z czego pomysł najbardziej spodobał się młodym (80% chętnych w grupie 18-29 lat) oraz trzydziestolatkom (ponad 70% zainteresowanych w grupie 30-39 lat). Po raz kolejny pokazuje to, jak otwarci jako Polacy jesteśmy na wszelkie innowacje w tej dziedzinie technologii.
Przeczytaj również
Netia z nową ofertą mobilną: do 100 GB i Disney+ przez rok za darmo
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.