>
Kategorie: Newsy Operatorzy Orange

Orange w ogniu pytań – zgłoszony przez klientów do UOKiK. Będzie wysoka kara?

UOKiK na prośbę klientów uważnie przygląda się działaniom Orange. Chodzi o działania operatora związane z obciążaniem konsumentów kosztami za połączenia z infolinią.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował właśnie o wszczęciu postępowania przeciwko operatorowi Orange Polska.

Sprawa tyczy się skarg zgłaszanych przez klientów, dotyczących pobierania opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile m.in. podczas zgłaszania awarii czy reklamacji.

Dodatkowe opłaty w Orange – UOKiK bada sprawę

Poszkodowani klienci informowali UOKiK o tym, że opłaty naliczane były, nawet gdy konsumenci korzystali z planów nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe i stacjonarne. Co gorsza, opłaty pobierane są również w momencie oczekiwania na połączenie z konsultantem operatora.

UOKiK przytacza fragment jednej ze skarg:

Gdy np. usługa nie działa, tak jak teraz u mnie TV – muszę zadzwonić i to zgłosić. Paradoksem jest to, że to ja muszę zapłacić za to, że zgłaszam u nich awarie na usługach, które oni dostarczają. (…) czekam 20 minut na infolinii, a i tak nikt nie odebrał. A płacić za to będę musiał – dodam że pomimo tego że mam telefon w Orange – bez limitów do wszystkich – ale nie do biura obsługi Orange.

fot. UOKiK

Jak tłumaczy UOKiK, takie działania nie są zgodne z ustawą o prawach konsumenta. Czytamy w niej, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”.

Urząd dodaje, że pobieranie opłat za rozmowy dotyczące awarii czy reklamacji mogą zostać uznane za przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Część klientów może z tego względu zrezygnować z raportowania o awarii.

UOKiK przyjrzał się również działaniom operatora związanym z pobieraniem opłat za diagnozę, czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło, oraz tego, która ze stron przyczyniła się do jego powstania:

Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument nie wie, czy usługa będzie odpłatna czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę.

Postępowanie dotyczące naruszeń trwa – czym może zakończyć się w najgorszym wypadku dla Orange? W informacji wystosowanej przez urząd mowa jest o karze finansowej w wysokości do 10% zeszłorocznego obrotu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1341075/orange-oferta-tygodnia-vivo-v21-taniej-i-sluchawki-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Najlepsze tanie głośniki w promocji. Za 300 złotych nie znajdziesz nic lepszego

Jakie kupić dobre głośniki do komputera lub laptopa? Edifier R1600TIII to tani model, z którego…

4 marca 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Wearables

HONOR Watch 5 Ultra oficjalnie. To elegancki smartwatch z tytanową kopertą i szafirowym szkłem w dobrej cenie

HONOR Watch 5 Ultra oficjalnie zaprezentowany podczas MWC 2025. Nowy smartwatch producenta czaruje wyglądem i…

4 marca 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Huawei
  • Promocje
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

W poszukiwaniu ideału Twoich słuchawek. Bajeczne możliwości i świetne ceny = Huawei

Chcesz kupić nowe słuchawki bezprzewodowe? Wybór na rynku jest ogromny, a rodzajów słuchawek wiele: dokanałowe,…

4 marca 2025
  • Motorola
  • Newsy

Motorola zachwyciła na MWC 2025. Tak wygląda przyszłość całej naszej elektroniki

Motorola przedstawiła na MWC 2025 nowości dla ekosystemu Smart Connect. Te upłynnią pracę systemu, dzięki…

4 marca 2025
  • Promocje

Bezkompromisowa jakość dźwięku, dobre ANC i bateria na ponad 30 godzin. Żal nie skorzystać z tej promocji

Świetne słuchawki TWS Bose QuietComfort Earbuds w promocji Amazon. Kultowy model doczekał się mocnej obniżki…

4 marca 2025
  • Nothing
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

By coś skrytykować, musiałem szukać dziury w całym. Test Nothing Phone (3a) Pro

Zapraszam na test Nothing Phone (3a) Pro: najnowszego superśredniaka młodej, obiecującej i ambitnej marki. To…

4 marca 2025