>
Kategorie: Newsy Operatorzy Orange

Orange w ogniu pytań – zgłoszony przez klientów do UOKiK. Będzie wysoka kara?

UOKiK na prośbę klientów uważnie przygląda się działaniom Orange. Chodzi o działania operatora związane z obciążaniem konsumentów kosztami za połączenia z infolinią.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował właśnie o wszczęciu postępowania przeciwko operatorowi Orange Polska.

Sprawa tyczy się skarg zgłaszanych przez klientów, dotyczących pobierania opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile m.in. podczas zgłaszania awarii czy reklamacji.

Dodatkowe opłaty w Orange – UOKiK bada sprawę

Poszkodowani klienci informowali UOKiK o tym, że opłaty naliczane były, nawet gdy konsumenci korzystali z planów nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe i stacjonarne. Co gorsza, opłaty pobierane są również w momencie oczekiwania na połączenie z konsultantem operatora.

UOKiK przytacza fragment jednej ze skarg:

Gdy np. usługa nie działa, tak jak teraz u mnie TV – muszę zadzwonić i to zgłosić. Paradoksem jest to, że to ja muszę zapłacić za to, że zgłaszam u nich awarie na usługach, które oni dostarczają. (…) czekam 20 minut na infolinii, a i tak nikt nie odebrał. A płacić za to będę musiał – dodam że pomimo tego że mam telefon w Orange – bez limitów do wszystkich – ale nie do biura obsługi Orange.

fot. UOKiK

Jak tłumaczy UOKiK, takie działania nie są zgodne z ustawą o prawach konsumenta. Czytamy w niej, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”.

Urząd dodaje, że pobieranie opłat za rozmowy dotyczące awarii czy reklamacji mogą zostać uznane za przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Część klientów może z tego względu zrezygnować z raportowania o awarii.

UOKiK przyjrzał się również działaniom operatora związanym z pobieraniem opłat za diagnozę, czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło, oraz tego, która ze stron przyczyniła się do jego powstania:

Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument nie wie, czy usługa będzie odpłatna czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę.

Postępowanie dotyczące naruszeń trwa – czym może zakończyć się w najgorszym wypadku dla Orange? W informacji wystosowanej przez urząd mowa jest o karze finansowej w wysokości do 10% zeszłorocznego obrotu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1341075/orange-oferta-tygodnia-vivo-v21-taniej-i-sluchawki-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Wearables

Apple wypłaci pieniądze za wadliwe baterie zegarków. To marne grosze

Apple znów musi wypłacić pieniądze użytkownikom sprzętów marki. To w związku z ugodą, która dotyczy…

30 stycznia 2025
  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Takimi smartfonami zyskuje się sympatię ManiaKów. Długi czas pracy, czysty Android i nietuzinkowy wygląd

Nothing Phone (3a) będzie jednym z ciekawszych wyborów do kupienia w Polsce. Smartfon klasy średniej,…

30 stycznia 2025
  • Newsy
  • Operatorzy
  • T-Mobile

1000 GB na rok w prezencie od T-Mobile. Kto może skorzystać?

T-Mobile przygotował atrakcyjny bonus dla klientów operatora. To aż 1000 GB internetu, które aktywne będą…

30 stycznia 2025
  • Android
  • Google
  • Newsy

Android 16 zmusi do tego każdą aplikację. Będziesz zachwycony

Android 16 ma przynieść smartfonom ważną funkcję dla fanów trybu ciemnego. Ta ma bowiem sprawić,…

30 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Wearables

Huawei chce wyposażyć smartwatch w zaskakujący element – i to ma sens

Huawei ma niecodzienny pomysł, który może się podobać! To smartwatch z czytnikiem odcisków palców, które…

30 stycznia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Nieprzyjemności w PKO BP. Sprawdź, jak się przygotować

Bank PKO BP informuje o pracach serwisowych i przerwie technicznej w najbliższych dniach. Warto o…

30 stycznia 2025