>
Kategorie: Newsy Operatorzy Orange

Orange w ogniu pytań – zgłoszony przez klientów do UOKiK. Będzie wysoka kara?

UOKiK na prośbę klientów uważnie przygląda się działaniom Orange. Chodzi o działania operatora związane z obciążaniem konsumentów kosztami za połączenia z infolinią.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny poinformował właśnie o wszczęciu postępowania przeciwko operatorowi Orange Polska.

Sprawa tyczy się skarg zgłaszanych przez klientów, dotyczących pobierania opłat za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile m.in. podczas zgłaszania awarii czy reklamacji.

Dodatkowe opłaty w Orange – UOKiK bada sprawę

Poszkodowani klienci informowali UOKiK o tym, że opłaty naliczane były, nawet gdy konsumenci korzystali z planów nielimitowanymi połączeniami na numery komórkowe i stacjonarne. Co gorsza, opłaty pobierane są również w momencie oczekiwania na połączenie z konsultantem operatora.

UOKiK przytacza fragment jednej ze skarg:

Gdy np. usługa nie działa, tak jak teraz u mnie TV – muszę zadzwonić i to zgłosić. Paradoksem jest to, że to ja muszę zapłacić za to, że zgłaszam u nich awarie na usługach, które oni dostarczają. (…) czekam 20 minut na infolinii, a i tak nikt nie odebrał. A płacić za to będę musiał – dodam że pomimo tego że mam telefon w Orange – bez limitów do wszystkich – ale nie do biura obsługi Orange.

fot. UOKiK

Jak tłumaczy UOKiK, takie działania nie są zgodne z ustawą o prawach konsumenta. Czytamy w niej, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”.

Urząd dodaje, że pobieranie opłat za rozmowy dotyczące awarii czy reklamacji mogą zostać uznane za przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Część klientów może z tego względu zrezygnować z raportowania o awarii.

UOKiK przyjrzał się również działaniom operatora związanym z pobieraniem opłat za diagnozę, czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło, oraz tego, która ze stron przyczyniła się do jego powstania:

Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument nie wie, czy usługa będzie odpłatna czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę.

Postępowanie dotyczące naruszeń trwa – czym może zakończyć się w najgorszym wypadku dla Orange? W informacji wystosowanej przez urząd mowa jest o karze finansowej w wysokości do 10% zeszłorocznego obrotu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1341075/orange-oferta-tygodnia-vivo-v21-taniej-i-sluchawki-gratis/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Nawet tam mają już dość duopolu Apple i Samsunga. Motorola zyskuje należne jej miejsce i status

Motorola potężnie zyskuje na popularności w USA. Producent zajmuje już zasłużone 3 miejsce. Czyżby Amerykanom…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Nabijałeś się z fanów Apple, że co rok kupują to samo. To zrób to samo z pełną specyfikacją Samsunga Galaxy S25

Spróbujesz zgadnąć w ciemno, co tak naprawdę zmieni się w specyfikacji Samsunga Galaxy S25? To…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

To największa bateria w smartfonie tej kategorii. Nie dziwi mnie, że ten producent wygrywa popularnością

Który smartfon wśród tych ze składanym ekranem będzie mieć największą baterię? vivo X Fold 4…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung Galaxy Z Flip6 w prezencie. Jedyna taka okazja

Składany smartfon Samsung Galaxy Z Flip6 może być Twój całkiem za darmo. O ten model…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

7000 mAh, Snapdragon 8 Gen 3 i mój ulubiony Android. Bardzo chcę kupić sobie ten telefon w Polsce

Producent niemal oficjalnie dał nam do zrozumienia, że realme GT 7 Neo otrzyma ogromną baterię…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Uber przywiezie Ci paczkę. Użyteczna opcja już w Polsce

Uber nie chce wozić już tylko Polaków, ale także ich paczki i przesyłki. Taka nowość…

22 listopada 2024