>
Kategorie: Newsy

Polacy mają już dość subskrypcji. Koniec z wyścigiem serwisów streamingowych?

Polakom znudziły się już subskrypcje? W 2022 roku coraz częściej rezygnujemy z comiesięcznego płacenia za usługi. Netflix, HBO i Disney+ mają się czego obawiać?

Serwisy subskrypcyjne opanowały naszą rzeczywistość – korzystamy z nich do najróżniejszych form rozrywki – oglądania filmów i seriali, słuchania muzyki czy podcastów, czytania książek. Czy jednak na pewno Polacy tak chętnie wciąż ich używają?

Jak podaje najświeższy raport Blue Media o tytule „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, Polacy coraz rzadziej decydują się na korzystanie z tego typu usług. Coś, co miało być naszą przyszłością, powoli traci na popularności.

Subskrypcje znudziły Polaków – pierwszy spadek od lat

Według raportu Blue Media, aż 46% badanych podaje, że nie korzysta z żadnego serwisu na zasadzie subskrypcji. Dla porównania, w ubiegłym roku taką odpowiedź wybrało 41% badanych.

To pierwszy raz od 2017 roku, kiedy to serwisy notują spadek zainteresowania Polaków. Dla porównania, w pięć lat temu taką odpowiedź wybrało 62%. Dopiero przyszły rok pokaże jednak, czy wynik ten rzeczywiście może świadczyć o powolnym końcu pewnej ery.

Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo dopiero wtedy przekonamy się, czy spadek był tzw. wypadkiem przy pracy, czy może jednak odwróceniem trendu.

– dodaje Sylwia Frydel, Business Development Director w Blue Media.

fot. Blue Media

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie, spadek widoczny jest szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania (w tym antywirusy czy programy typu Office 365),  aplikacje sportowe czy serwisy z grami.

To, co natomiast nie zaskakuje, to fakt, że coraz rzadziej decydujemy się na opłacanie naszych subskrypcji przy pomocy comiesięcznych własnoręcznych przelewów. Najczęściej decydujemy się na wybór takich rozwiązań jak BLIK, PayU, karta kredytowa czy Google Pay.

fot. Blue Media

Co ciekawe, aż o 8% wzrosła też liczba badanych, którzy nie korzystają z żadnej usługi abonamentowej – także takich niezwiązanych z siecią. Mowa tu m.in. o karnetach na siłownię, cateringu dietetycznym czy subskrypcji prasy.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1342525/uokik-viaplay-nie-dziala-skargi/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Twój Samsung po aktualizacji w słońcu zaczął wibrować jak… coś wibrującego? Znamy przyczyny

Aktualizacja do OneUI 7 przejdzie do historii jako jeden z mniej udanych softów w historii.…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

„OnePlus ostateczny”. Taki smartfon według przecieków ma zadebiutować w najbliższych tygodniach

OnePlus Ace 5 Ultimate Edition to kolejna po OnePlusie 13s i OnePlusie 13T premiera chińskiego…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Klon legendarnego RTS do kupienia taniej niż na Steam. Ta gra rozbudzi w Was nostalgię

Klon legendarnego RTS – Tempest Rising jest obecnie do kupienia w niższej cenie niż na…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znam cenę i datę premiery Xperii z 2 razy większym peryskopem, Walkmanem oraz dedykowanym DAC i nie potrafię jej nie kochać

Sony Xperia 1 VII ujawnia kolejne szczegóły przed zaplanowaną na maj premierą. Poznaj cenę i…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Premiera Galaxy S25 Edge jest już zbędna, bo znam cenę, design i specyfikację. Flagowiec Samsung bez tajemnic

Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…

25 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Wearables

Tani smartwatch Motoroli z ekranem OLED 1,9″ oficjalnie! Szkoda, że w sklepach dopiero za parę miesięcy

Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…

25 kwietnia 2025