>
Kategorie: Newsy

Polacy mają już dość subskrypcji. Koniec z wyścigiem serwisów streamingowych?

Polakom znudziły się już subskrypcje? W 2022 roku coraz częściej rezygnujemy z comiesięcznego płacenia za usługi. Netflix, HBO i Disney+ mają się czego obawiać?

Serwisy subskrypcyjne opanowały naszą rzeczywistość – korzystamy z nich do najróżniejszych form rozrywki – oglądania filmów i seriali, słuchania muzyki czy podcastów, czytania książek. Czy jednak na pewno Polacy tak chętnie wciąż ich używają?

Jak podaje najświeższy raport Blue Media o tytule „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, Polacy coraz rzadziej decydują się na korzystanie z tego typu usług. Coś, co miało być naszą przyszłością, powoli traci na popularności.

Subskrypcje znudziły Polaków – pierwszy spadek od lat

Według raportu Blue Media, aż 46% badanych podaje, że nie korzysta z żadnego serwisu na zasadzie subskrypcji. Dla porównania, w ubiegłym roku taką odpowiedź wybrało 41% badanych.

To pierwszy raz od 2017 roku, kiedy to serwisy notują spadek zainteresowania Polaków. Dla porównania, w pięć lat temu taką odpowiedź wybrało 62%. Dopiero przyszły rok pokaże jednak, czy wynik ten rzeczywiście może świadczyć o powolnym końcu pewnej ery.

Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo dopiero wtedy przekonamy się, czy spadek był tzw. wypadkiem przy pracy, czy może jednak odwróceniem trendu.

– dodaje Sylwia Frydel, Business Development Director w Blue Media.

fot. Blue Media

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie, spadek widoczny jest szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania (w tym antywirusy czy programy typu Office 365),  aplikacje sportowe czy serwisy z grami.

To, co natomiast nie zaskakuje, to fakt, że coraz rzadziej decydujemy się na opłacanie naszych subskrypcji przy pomocy comiesięcznych własnoręcznych przelewów. Najczęściej decydujemy się na wybór takich rozwiązań jak BLIK, PayU, karta kredytowa czy Google Pay.

fot. Blue Media

Co ciekawe, aż o 8% wzrosła też liczba badanych, którzy nie korzystają z żadnej usługi abonamentowej – także takich niezwiązanych z siecią. Mowa tu m.in. o karnetach na siłownię, cateringu dietetycznym czy subskrypcji prasy.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1342525/uokik-viaplay-nie-dziala-skargi/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

To pierwszy przeciek o flagowym Samsungu, który na dobrą sprawę możemy uznać za pozytywny

Samsung Galaxy Z Flip7 choć częściowo został uratowany przez nowe przecieki o specyfikacji. Snapdragon zamiast…

23 lutego 2025
  • Promocje

Tani RTS z uniwersum Warhammer 40 000 w promocji. W tej cenie to must have

Tani RTS łączący w sobie elementy RPG jest do kupienia obecnie w zdecydowanie niższej cenie…

23 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Czy Xiaomi ciągle jest królem opłacalnych telefonów? Test Redmi Note 14 Pro 5G

Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G to solidny wybór w średniej półce cenowej, oferujący ekran…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ale żyleta. Samsung Galaxy S25 Edge na wideo zdradza zgrabną sylwetkę

Samsung Galaxy S25 Edge pozuje na wideo obok składanego Samsunga Galaxy Z Fold 6 i…

23 lutego 2025
  • Promocje

Kapitalna gra detektywistyczna 77% taniej. To zapomniany przez wielu graczy hit Rockstara

Kapitalna gra detektywistyczna od Rockstara została objęta potężnym 77% rabatem. Nie dość, że przy jej…

23 lutego 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Klienci PKO BP na celowniku. Wydano arcyważne ostrzeżenie

Klienci PKO BP zostali perfidnie wzięci na celownik. Niebezpieczeństwo nigdy do końca nie minie, można…

23 lutego 2025