Kto by się spodziewał, że nowe iPhone 14 nie będą sprzedawały się tak dobrze, jak poprzednicy? Zapewne kierownictwo Apple, które musiało jak zwykle liczyć na lepszy wynik. O jakich jednak konkretnie liczbach mówimy?
Sprzedaż serii smartfonów iPhone 14 była już wcześniej określana jako gorsza, niż w poprzedników w tym samym czasie. Bazowało to jednak na przedsprzedaży, a nie realnej możliwości zakupu nowego urządzenia od ręki.
Jak jest po 3 dniach od rozpoczęcia sprzedaży w Chinach?
Sprzedaż iPhone 14 niższa niż iPhone 13 rok temu w Chinach
Chiny są największym rynkiem zbytu elektroniki na świecie z oczywistych względów, czyli populacji tego kraju. Apple bardzo zależy na nim, to też zapewne aktualne wyniki niezbyt zadowalają kierownictwo amerykańskiego giganta.
Analitycy, jak Ming-Chi Kuo wspominali już o tym, że przedsprzedaż nie poszła po myśli Apple, szczególnie w kontekście modeli podstawowych, a najbardziej iPhone 14 Plus. Tym razem jednak mowa o zwykłej sprzedaży na terenie Państwa środka, która, jak się okazuje, jest zauważalnie gorsza niż rok temu.
Mowa tutaj o sprzedaniu w liczbie sztuk 987 tysięcy wszystkich smartfonów z rodziny iPhone 14 w pierwsze 3 dni od rozpoczęcia sprzedaży. Oznacza to spadek o 11 % względem serii iPhone 13.
To było do przewidzenia
Przynajmniej moim zdaniem. Apple podniosło ceny na całym świecie, przy tym oferując takie odgrzewane kotlety, jakim jest podstawowy model iPhone 14, czy niewypał w postaci iPhone 14 Plus.
Mam nadzieję, że wyniki sprzedaży skłonią kierownictwo firmy z Cupertino na czele z Timem Cookiem do przemyślenia swojej strategii.
Przeczytaj także
Co Apple zaprezentuje nam w październiku? Wiele dobrego za wiele zielonego
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.