Przyzwyczailiśmy się już do tego, że social media to taki przybytek, gdzie musi nam się podobać praktycznie wszystko. Na szczęście TikTok uznał, że treści publikowane w tej aplikacji mogą nam się nie podobać i co więcej – możemy dać temu wyraz.
Czas na sporą rewolucję, jeśli chodzi o TikToka i ocenę treści publikowanych za pośrednictwem tego giganta mediów społecznościowych. Koncern ByteDance, czyli twórcy tej aplikacji, poinformowali bowiem o wprowadzeniu przycisku „nie lubię” na całym świecie.
Jest jednak jeden szczegół – tego oznaczenia możemy użyć tylko w kontekście komentarzy publikowanych przez inne osoby. Mamy więc do czynienia z oficjalną premierą opcji, która była testowana już od kwietnia tego roku.
W końcu możemy „znielubić” coś na TikToku!
Funkcja przycisku „nie lubię” będzie podobna do tej, jaką obserwujemy chociażby na Twitterze czy YouTube – każdy będzie mógł negatywnie ocenić komentarz, ale liczba „kciuków w dół” zostanie ukryta i przekazana wyłącznie do wiadomości administratorów.
Według TikToka ta funkcja ma przyczynić się do większej skuteczności moderacji serwisu – wskazania użytkowników ułatwią szybszą identyfikację komentarzy uznawanych za obraźliwe czy też pospolitego spamu lub reklam.
Po raz kolejny więc mamy do czynienia z opcją pokazywania swojej dezaprobaty w miękkiej formie. Lepsze to niż nic…
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.