UPC Polska ma swoje za uszami – donosi o tym UOKiK, który ukarał firmę dotkliwą grzywną, a do tego zarządził zwrot kosztów użytkownikom. O co dokładnie chodzi?
Jak donosi prezes urzędu, klienci UPC zmuszeni byli do płacenia wyższych kwot za rozwiązanie umowy zawartej na czas oznaczony niż zapłaciliby za jej kontynuację.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dłuższego czasu wpływały już skargi od klientów, mówiące o nieprawidłowych praktykach operatora. UPC pobierało rażąco wysokie opłaty, gdy klienci zrezygnowali z usługi firmy przed końcem umowy zawartej na rok lub dwa lata.
UPC ukarane przez UOKiK za zbyt wysokie opłaty
Jak tłumaczy UOKiK, zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, w przypadku rozwiązania umowy na czas określony, wysokość roszczenia nie może przekroczyć wysokości przyznanej ulgi, pomniejszonej proporcjonalnie do okresu od zawarcia do rozwiązania. UOKiK podaje przykłady wypowiedzi klientów poszkodowanych przez UPC:
Chciałem rozwiązać wcześniej umowę zawartą z UPC. Po kontakcie telefonicznym dostałem informację, że gdybym rozwiązał umowę w sierpniu br.,kara wynosi 11 000 zł. Umowa została zawarta w marcu 2021 na 2 lata. Koszt całej umowy to około 3100 zł.
To nie jedyna tego typu skarga:
Zostaliśmy poinformowani o tym, że opłata będzie wynosić 4000 zł. Kwota wypowiedzenia umowy jest absolutnie nieadekwatna do ceny za usługę – obecnie płacimy 60 zł za internet, więc całkowita kwota do końca umowy wynosiłaby 900 zł.
Poszkodowani mogą już odetchnąć z ulgą. W związku z praktykami tak znacząco łamiącymi prawo, prezes UOKiK nałożył na UPC Polska karę w wysokości ponad 12 milionów złotych.
Abonenci otrzymają również zwrot nieprawidłowo pobranych opłat. UPC poinformuje konsumentów SMS lub mailowo o tym co należy zrobić, aby odzyskać niesłusznie pobrane przez spółkę środki.
Przeczytaj również
Oj Apple, to nie jest dobry kierunek… Taki ekran dostanie iPhone SE 4
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.