>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Polacy uwielbiają BLIKA. Zmiata konkurencję – oto kolejny dowód

BLIK rośnie w siłę, a wyniki, jakie zdobywa w Polsce, stale zaskakują. BLIKA zna już bowiem 95% Polaków. Aż dla połowy z nich zawsze jest on pierwszym wyborem.

Nie od dziś wiadomo, że Polacy z miejsca zakochali się w BLIK. Nic dziwnego, bo to rozwiązanie tak proste i wygodne, że trudno było o inny obrót spraw. BLIKA używamy stale i masowo – to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar, w drugim kwartale 2022 roku aż 95% użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a aż 45% ankietowanych wybiera go najczęściej.

fot. blik

BLIK z pewnością wart jest polecenia

Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc. Co więcej, wskaźnik NPS wskazujący na skłonność do polecania marki wyniósł aż 66 punktów, podczas gdy średni wynik NPS dla sektora finansowego to zaledwie 34 punkty.

BLIKA najchętniej polecają młodzi – w kategorii wiekowej 18-24 lata wskaźnik NPS ukształtował się na poziomie aż 75 punktów. Co ciekawe, u starszych użytkowników w wieku 50-59 lat wskaźnik również utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie aż 58 punktów.

BLIK chwali się również tym, że w ostatnim kwartale firmie udało się zanotować najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43%. To aż dwa razy wyższy wynik od innych marek właśnie w kategorii płatności.

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), VISA zyskała jedynie 22,2%, a Mastercard 18,9% . BLIK wyprzedza w Polsce również Google Pay (7,2%), Apple Pay (4,6%) i Revoluta (3,7%).

fot. blik

Fakt, że żadna inna marka płatnicza nie ma dziś takiej siły na polskim rynku, jest dla nas potwierdzeniem, że zbudowaliśmy powszechny i wszechstronny system, który odpowiada na potrzeby współczesnych konsumentów. – mówi Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku za pośrednictwem BLIKA Polacy zrealizowali aż 540 milionów transakcji. To o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 roku – BLIK rośnie więc dynamicznie i ani myśli się zatrzymywać.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1349954/oppo-a17-specyfikacja-cena-wyglad/

Źródło: informacja prasowa

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Android
  • Google
  • Newsy

Android pozbędzie się problemu przy wymianie smartfona. Ta nowość to taka wygoda

Android zyska świetną nowość, którą warto będzie znać. Nowa funkcja sama zaloguje nas do wszystkich…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

WhatsApp zamienia głos na wiadomość. Nowość na całym świecie

WhatsApp wprowadza globalnie funkcję transkrypcji wiadomości głosowych. To genialne rozwiązanie, które pozwoli odsłuchać głosówkę nawet…

22 listopada 2024
  • Promocje

Apple na Black Friday rozdaje karty podarunkowe. Zgarnij do 800 złotych na zakupy

Apple na Black Friday i Cyber Monday przygotował promocje od 29 listopada do 2 grudnia.…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Ta specyfikacja powinna być dwa razy droższa. Wybitna cena flagowca kosi Samsunga, Apple, HUAWEI i Xiaomi

Niesamowita nubia Z70 Ultra to mój faworyt 2024 roku. Specyfikacja flagowca zaskakuje w każdym calu.…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cofam swoja słowa o nowym vivo. Ma szybkie ładowanie, AMOLED 120 Hz, dobry aparat oraz IP64

Świeżo zaprezentowany vivo Y300 5G jednak nie jest taki zły, jak twierdziły przecieki. Okazuje się,…

22 listopada 2024
  • Promocje

Nie czekaj na Black Friday. Szalenie opłacalne smartfony kupisz w rewelacyjnych cenach już teraz

Czy jest coś lepszego niż dobry telefon w świetnej cenie? Tak, aż trzy świetne modele…

22 listopada 2024