Najświeższy raport Counterpoint podsumowuje rynek smartwatchy w 3. kwartale 2022. Prym niezmiennie wiedzie Apple, ale na podium nie brakuje niespodzianek!
Counterpoint zaprezentował właśnie raport dotyczący dostaw smartwatchy w trzecim kwartale (lipiec-wrzesień) 2022 roku. Nie obyło się bez zaskoczeń.
Jak podaje raport, przez ostatnie miesiące (od początku 2022 roku) światowy rynek smartwatchy urósł aż o ponad 30%! Taki wynik robi wrażenie. Największy wzrost zanotował Indie – aż o 171%! To właśnie temu krajowi zawdzięczamy tak wysoki wzrost w globalnym rozrachunku.
Rynek smartwatchy w 2022 – Indie gonią Apple
Wśród droższych zegarków z systemami operacyjnymi (high-level OS smartwatches) stale króluje Apple – firma ma już udział w 50% rynku flagowych smartwatchy, zostawiając w tyle takich producentów jak Samsung, Amazfit czy Garmin.
Okazuje się jednak, że Samsung ze swoją serią Galaxy Watch 5 również ma powody do zadowolenia – kwartalnie jego przychody wzrosły aż o 62%. Dostawy zegarków marki zaliczyły natomiast wzrost o 6% rok do roku.
Wśród tańszych sprzętów zwycięża Noise z 25% udziału w rynku – indyjskiej firmie udało się zająć miejsce w ogólnym rozrachunku tuż za Apple i Samsungiem! Firma urosła rok do roku aż o 218 procent!
Tuż za Noise wśród tanich zegarków bez systemów operacyjnych plasuje się Fire-boltt z 24% udziału w rynku. Kolejne pozycje należą do boAt (16%), Xiaomi (tylko 4,2%) oraz Huawei (3,2%).
Ciekawe, jak rynek smartwatchy zaskoczy nas w czwartym kwartale roku – smartwatch to bowiem rewelacyjny pomysł na świąteczny prezent.
Przeczytaj również
Oj nieładnie: Google ukarane za fatalne reklamy Pixela. Teraz zapłaci miliony
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.