Netflix wystartował niedawno z tańszym planem z reklamami. Całość okazuje się fiaskiem – reklamy się nie klikają, a reklamodawcy odzyskują pieniądze. Co będzie dalej?
W połowie października donosiliśmy o wprowadzeniu do Netfliksa tańszych planów z reklamami.
Według twórców platformy jest to dla klientów szansa na skorzystanie z usług streamingowych za mniejsze pieniądze, a dla Netfliksa okazja do zarobienia na wyświetlanych reklamach:
Netflix z reklamami już oficjalnie – znamy ceny i szczegóły. Warto?
Jak się jednak okazuje, pomysł Netfliksa może i był dobry, ale gorzej z jego wykonaniem. Jak podaje raport Digiday, serwis nie był bowiem w stanie dostarczyć wyników, jakie obiecywał reklamodawcom podczas podpisywania z nimi umów.
W niektórych przypadkach Netflix dostarczył tylko około 80% oczekiwanej widowni – informują współpracujący z platformą reklamodawcy. Wyniki były tak niezadowalające, że Netflix zaczął… oddawać reklamodawcom pieniądze.
Nie wszyscy zdecydowali się jednak na ten krok, wierząc, że to dopiero początek rozwoju nowej usługi na platformie. Reklamodawcy, którzy chcieli odzyskać swoje pieniądze to przede wszystkim ci, którzy byli nastawieni na krótką współpracę z serwisem, głównie w okresie świątecznym.
Netflix życzył sobie od reklamodawców na początek 65 dolarów za tysiąc wyświetleń. To aż o 15 dolarów więcej niż Disney+. Po problemach z wyświetleniami Netflix zmniejszył swoją stawkę do 55 dolarów, ale to wciąż więcej niż u konkurencji.
Ciekawe, jak ta sytuacja będzie się klarować w kolejnych miesiącach. Czy plan z reklamami, który uniemożliwia oglądanie offline i ma ograniczony katalog, okaże się fiaskiem?
Nad Netfliksem wisi jeszcze jedno niebezpieczeństwo – twórcy od dawna zapowiadają uniemożliwienie użytkownikom współdzielenia kont – a to może być dla serwisu gwóźdź do trumny. Szczególnie że według Netfliksa takie rozwiązanie jest już całkiem blisko i może pojawić się już nawet w 2023 roku.
https://www.gsmmaniak.pl/1367896/obiektyw-google-odczyta-pismo-lekarzy/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Uber nie chce wozić już tylko Polaków, ale także ich paczki i przesyłki. Taka nowość…
Black Friday 2024 rozpoczął się na dobre. Multum promocji zaczęło pojawiać się w sklepach i…
Android zyska świetną nowość, którą warto będzie znać. Nowa funkcja sama zaloguje nas do wszystkich…
WhatsApp wprowadza globalnie funkcję transkrypcji wiadomości głosowych. To genialne rozwiązanie, które pozwoli odsłuchać głosówkę nawet…
Apple na Black Friday i Cyber Monday przygotował promocje od 29 listopada do 2 grudnia.…
Niesamowita nubia Z70 Ultra to mój faworyt 2024 roku. Specyfikacja flagowca zaskakuje w każdym calu.…