Virgin Mobile to popularny operator telekomunikacyjny, aczkolwiek zebrały się nad nim pewne problemy. Mowa tutaj o zgłaszanych przez użytkownikach blokadach numerów, po wysłaniu SMS-ów z życzeniami świątecznymi. O co tutaj chodzi?
Do naszej redakcji dotarła informacja od czytelnika ws. problemów użytkowników sieci Virgin Mobile. Jak opisuje w wiadomości do nas, jak pewnie miliony innych osób wysłał do rodziny i znajomych życzenia świąteczne, po czym jego numer został zablokowany.
Dlaczego?
W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź od przedstawiciela firmy, który ustosunkował się do całej sprawy. Oto, jakie informacje udało mi się uzyskać:
(…)Jeśli chodzi o sytuację, o którą Pan pyta to była to sytuacja niestandardowa i nieliczni klienci mogli mieć trudności z dostarczeniem dużej ilości SMSów, co skutkowało blokadą konta. Obsługa Klienta takie zgłoszenia w trybie „świątecznym” będzie rozpatrywać pozytywnie odblokowując usługi.
Natomiast, aby zabezpieczyć się przed wykorzystywaniem numeru niezgodnie z jego przeznaczeniem w naszych systemach zaszyte są zabezpieczenia, które mają na celu przeciwdziałać nadużyciom. W przypadku niektórych klientów może się zdarzyć, że masowe wysyłanie SMSów lub MMSów zostanie uznane za nietypowe, przez co na numer nakładana jest blokada(…)
Otrzymał on wiadomość od operatora o treści:
Witaj! Twój numer został wyrejestrowany. Pozdrawiamy, Virgin Mobile.
Oczywiście nie był jedyną osobą, która doświadczyła tego problemu, ponieważ na Facebookowym profilu firmy jest wiele osób, które piszą o tym problemie.
Z tego co nam wiadomo, operator ma powoływać się na paragraf 9 swojego regulaminu świadczenia usług. Jest w nim zawarty następujący punkt:
Abonent zobowiązuje się… do niegenerowania sztucznego ruchu nie służącego wymianie informacji…
Jak jednak nazwać życzenia świąteczne, które składają także użytkownicy innych sieci, jak nie wymianą informacji? To normalne, że w wigilię po prostu jest masa tego typu wiadomości. No dobrze, ale jest przecież biuro obsługi klienta, w którym można pewnie dowiedzieć się, o co chodzi? Cóż…
Nie bardzo. Klienci „zbywani” są stwierdzeniem, że zgłoszenie zostało złożone i trzeba czekać. Ewentualnie czymś w stylu „nasi specjaliści pracują nad zgłoszeniem”. Po 5 dniach, ponieważ cała akcja rozgrywała się głównie w Wigilię, nadal nie ma informacji, kiedy i czy w ogóle numery zostaną odblokowane.
Wysyłasz SMS z życzeniami do najbliższych w liczbie sztuk X, a potem otrzymujesz przemiłą informację, że więcej nic już nie wyślesz. Może nie nigdy, ale do czasu, aż operator nie odblokuje Twojego numeru. Masz jakieś informacje? W zasadzie to nie masz.
Próbowałem skontaktować się z przedstawicielem operatora Virgin Mobile, aczkolwiek nie otrzymałem żadnej konkretnej informacji. Jeżeli jednak takowa się pojawi, z pewnością Was o tym powiadomię.
Spotkałeś się z takim problemem? Koniecznie podziel się tym w komentarzu!
Z przyjemniejszych informacji, sprawdź promocję na Xiaomi Mi 10T w jednym z polskich sklepów.
https://www.gsmmaniak.pl/1370179/xiaomi-mi-10t-5g-cena-rtv-euro-agd-czy-warto-2022/
Źródło: informacja własna
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…
Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…
Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…
Do premiery przygotowuje się wytrzymały tablet Samsunga, który otrzyma standard MIL-STD-810H oraz IP68. Niejaki Samsung…
Eurocert padł ofiarą ogromnego ataku hakerskiego. O zgrozo, firma zajmuje się dbaniem o bezpieczeństwo naszych…
Klienci Santander są w niemałych opałach. Bank wydał arcyważny komunikat do wszystkich użytkowników banku. Ci,…