Nokia w ostatnim czasie przeprowadziła ankietę na swoim oficjalnym blogu, mającą na celu poznanie preferencji użytkowników dotyczących ulubionej metody wprowadzania tekstu, pytając respondentów czy wolą klawiaturę QWERTY, wyświetlacz dotykowy, klawiaturę alfanumeryczną czy wprowadzanie tekstu za pośrednictwem komend głosowych. Wyniki okazały się dość zaskakujące, dla samych opiniobiorców, jak również ankietowanych, zważywszy, ze większość z nas nie wyobraża sobie słuchawki bez ekranu dotykowego i korzystania z niego jako głównej metody wprowadzania tekstu.
Z opublikowanych przez Nokię danych jednoznacznie wynika, iż użytkownicy urządzeń fińskiego producenta najbardziej cenią sobie klawiatury QWERTY, gdyż prawie połowa ankietowanych (48.64%) wskazała właśnie ten sposób wprowadzania tekstu. Ekrany dotykowe, które zawładnęły branżą, uplasowały się dopiero na drugiej pozycji z dość odległym, bo 34.69-procentowym poparciem. Klawiatury alfanumeryczne odchodzą do lamusa z wynikiem 8.91%, natomiast głosowe wprowadzanie tekstu, zapewne ze względu na małą dokładność otrzymało zaledwie 7.75% głosów.
Teraz, kiedy Nokia poznała preferencje swoich fanów, ciekaw jestem przy wyjdzie na przeciw oczekiwaniom użytkowników i będzie tworzyć więcej smartonów z QWERTY. Wszak w najnowszej linii produktów – Lumia – z mobilnymi okienkami na pokładzie nie znalazła się jeszcze żadna słuchawka z tego typu rozwiązaniem. Czy wkrótce się to zmieni? Tego niestety jeszcze nie wiemy. A co Wy sądzicie na ten temat?
źródło: conversations by Nokia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Klon legendarnego RTS – Tempest Rising jest obecnie do kupienia w niższej cenie niż na…
Sony Xperia 1 VII ujawnia kolejne szczegóły przed zaplanowaną na maj premierą. Poznaj cenę i…
Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…
Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…
RPG od CD Projekt RED – Wiedźmin 2 jest do kupienia tanio za wyjątkowo śmieszne…
PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…